Jak informuje JATO Dynamics, sprzedaż samochodów z silnikiem diesla okazała się w kwietniu 2017 roku mniejsza o 15% w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku. Klienci jak i floty decydują się w coraz większym stopniu na hybrydowe układy napędowe.
Zobacz też: Coraz mniejsza popularność diesli
Z kolei raporty z badań czystości spalin potwierdzają, że diesle w normalnym użytkowaniu są w stanie wyemitować o ponad połowę więcej zanieczyszczeń niż w warunkach laboratoryjnych. O ile takie silniki jeszcze mieszczą się w wyznaczonych normach emisji dwutlenku węgla, tak nie są w stanie spełnić wymagań dotyczących trujących tlenków azotu.
Naukowcy z Uniwersytetu w Nowym Jorku oszacowali, że właśnie te związki azotu są odpowiedzialne za przedwczesną śmierć 38 tysięcy ludzi na terenie Unii Europejskiej, Chin i Indii.
Afera dieselgate nie jest jeszcze zakończona. Choć mniej mówi się już o karach dla Volkswagena w Stanach Zjednoczonych, marka ma problemy we Francji. Gazeta Le Monde donosi, że marka zaoszczędziła 1.52 miliarda euro na wprowadzeniu na tamtejszy rynek aut niespełniających wymagań homologacyjnych. Maksymalna przewidywana kara w takim wypadku może liczyć prawie 20 milionów euro.