Wymiary prototypu to półtora metra długości, ponad pół metra szerokości i 60 kilogramów wagi. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 100 kilometrów. Koszt przejechania tej odległości nie przekracza 1 złotego. Ponowne naładowanie w pełni baterii zajmuje ok. 6 godzin.
Zobacz też: Kto może jeździć skuterem, jak zdobyć prawo jazdy
Dwa silniki elektryczne prototypu EV4 napędzają tylne koła, a łączna moc 1 kW pozwala na osiągnięcie maksymalnej szybkości 40 km/h. Konstrukcja zawiera cztery pneumatyczne siłowniki, dzięki którym maszyna z łatwością przechyla się w zakrętach. Zaletą takiego rozwiązania jest bardzo komfortowe przemierzanie nierówności.
Na razie powstał tylko jeden prototypowy egzemplarz. Konstruktor Jacek Skopiński planuje jednak rozwinąć swój projekt i uruchomić produkcję seryjną. Koszt gotowej maszyny mógłby kształtować się na poziomie 10-15 tys. zł.
/źródło wideo: x-news/