Zacznijmy od silnika. Pojemność standardowego Enzo została zwiększona z 6,0 do 6,3 litra. Jednostka otrzymała m.in. nowe wałki rozrządu, zmodyfikowane głowice cylindrów, nowy układ wydechowy i nowe filtry powietrza. Standardowe hydrauliczne popychacze zaworów zastąpiono stałymi, co pozwoliło podnieść prędkość obrotową do niewiarygodnych 9 600 obr./min. Tak nie kręciła się do tej pory żadna dwunastocylindrowa jednostka. Przeróbki silnika zaowocowały wzrostem mocy do 860 KM. Bez tłumików możliwe jest uzyskanie ponad 860 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 780 Nm dostępny jest przy 5 800obr./min.
Wzrost parametrów silnika poszedł w parze z redukcją całkowitej masy pojazdu aż o 100 kg. Nie da się ukryć, że poprawiły się przez to osiągi auta. Edo Enzo XX Evolution setkę osiąga teraz w 3,2 sekundy, dwieście po 9 sekundach, a 300km/h po zaledwie 19 sekundach. Maksymalna szybkość to 390km/h. Zadbano jednocześnie o walory akustyczne. Na życzenie można mieć specjalne tłumiki ze stali nierdzewnej wyposażone w zdalnie sterowane zawory. Pozwala to kierowcy wybrać jeden z dwóch sposobów brzmienia wyczynowego układu wydechowego.
Lepsze osiągi to zasługa również szybszej zmiany biegów. Podczas gdy w seryjnym Enzo zmiana przełożenia trwa 110 milisekund ( 1 milisekunda = 0,001 sekundy), w Enzo XX Evolution trwa to już tylko 60 milisekund. Dla porównania bolid F1 zmienia bieg w 40 milisekund.
Niezwykła dynamika jazdy Enzo XX Evolution nie byłaby mozliwa bez ingerencji w układ jezdny. Auto otrzymało zmodyfikowane do jego potrzeb zawieszenie edo/KW dla aut wyścigowych z serii FIA GT. Amortyzatory o niskim tarciu wewnętrznym można ustawiać do indywidualnych potrzeb kierowcy. Auto wyposażono w system monitorujący ciśnienie w każdym kole. Opony o szerokości 335 mm kręcą się z przodu na felgach o średnicy 19 cali, a z tyłu o cal większej.
Oprócz modyfikacji mechanicznych EnzoXX Evolution otrzymał też pakiet zmian aerodynamicznych obejmujących m.in. tylną część pojazdu w tym trzystopniowo regulowany spojler zwiększający siłę docisku i stabilność jazdy, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Evolucja do potęgi XX
2009-11-06
9:53
Ferrari Enzo z 660-konnym motorem to jeden z najbardziej niesamowitych samochodów na świecie zarówno pod względem dynamiki, jak i ceny. Co się jednak stanie, gdy dobiorą się do niego tunerzy z Niemiec? Wtedy powstaje Edo Enzo XX Evolution. To już nie jest samochód, to rakieta na kołach.