Sprzedaż FSO była już tylko kwestią czasu. Popadający w ruinę teren Fabryki Samochodów Osobowych od dawna czekał na nowego właściciela i chyba nikt nie miał złudzeń, że produkcja samochodów na warszawskim Żeraniu zostanie wznowiona. Nowym nabywcą jest deweloper - spółka OKAM. 62 hektary trafiły w ręce firmy, która planuje zrewitalizować teren i wykorzystać jego dogodną lokalizację. Deweloper mówi m.in. o bliskości trasy S8 i planowanej stacji metra. Nie bez znaczenia są również ścieżki rowerowe, prowadzące wprost do Centrum.
Fabryka Samochodów Osobowych to również przestrzeń dla najemców, którzy korzystają obecnie z pofabrycznych zabudowań. Długofalowy plan rewitalizacji terenów FSO najprawdopodobniej zakłada utrzymanie przestrzeni usługowej i biurowej, ale na razie nie ma mowy o szczegółowych planach. Pewne jest, że przez najbliższe lata znajdujące się na Żeraniu Muzeum Skarb Narodu (przeczytaj więcej tutaj) będzie kontynuować działalność, a deweloper zapewnia, że charakter i znaczenie FSO w istotny sposób wpłynie na charakter tego, co powstanie w miejsce dawnej fabryki.
FSO to miejsce, w którym produkowane były kultowe samochody PRL. To właśnie tu powstawały pojazdy takie jak FSO Warszawa, FSO Syrena, Fiat 125p czy FSO Polonez. W 1996 roku działalność rozpoczęła spółka Daewoo-FSO, która w Warszawie produkowała Matizy i Lanosy. Ostatnim modelem, który był wytwarzany na Żeraniu był Chevrolet Aveo. Samochód produkowany na zlecenie spółki FSO i General Motors był wytwarzany do 2011 roku.