Liczby robią wrażenie. 15 000 metrów kwadratowych ekspozycji i 250 aut, z których część wystawiana będzie po raz pierwszy. Włosi z rozmachem otwierają muzeum swoich historycznych modeli, które ma za zadanie dbać o historię włoskich marek należących do grupy FCA, a także szerzyć ją i promować w wielkim stylu.
Włosi postanowili otworzyć historyczne centrum nieopodal Turynu, w dawnych zakładach produkcyjnych. Budynek został gruntownie odrestaurowany, ale jego forma i charakter nie uległy zmianie.
Główna przestrzeń wystawiennicza dzieli się na 8 mniejszych, tematycznych stref, które będą dostępne do zwiedzania z przewodnikiem. Każdy z tych obszarów poświęcony jest innej epoce i tematyce.
Archistars - ta strefa poświęcona jest architekturze włoskich pojazdów. Wystawione samochody przypominają o innowacyjnych, nietypowych i przełomowych rozwiązaniach projektowych. Na wystawie m.in. Lancia Lambda - pierwszy na świecie samochód z nadwoziem samonośnym, cała masa Fiatów 500 w rozmaitych odmianach, czy Lancia Flavia - pierwsze włoskie auto z napędem na przednią oś i hamulcami tarczowymi we wszystkich kołach.
Auta studyjne i personalizowane - w tej sekcji możemy podziwiać auta, które łączą wyjątkowy styl i daleko idącą personalizację. Zobaczymy tu m.in. Fiata 130 Familiar i Pandę Rock Moretti, które należały do rodziny Moretti. Oprócz tego m.in. Abarth 2400 Coupe Alemanno przygotowany przez samego Carlo Abartha i bezcenne Lancia Astura Farina i Flaminia Coupe Loraymo.
Ekologiczne i przyjazne środowisku - strefa, która ukazuje koncepcyjne modele odpowiadające na potrzebę ochrony środowiska. Skupiając się na ekonomicznej produkcji i rozważnym korzystaniu z zasobów, Fiat przeprowadzał programy badawcze, które zaowocowały rozwojem technologii przeniesionych później do produkcyjnych modeli. Prototypy wystawione w tej sekcji to m.in. Fiat X1/23 z 1974, czy Fiat Ecobasic z 1999.
Niesamowite podróże - znajdziemy tu auta, które brały udział w niezwykłych podróżach i wyprawach. Wystawa pełna jest aut, które ucieleśniają wolność, przygodę i są czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Na ekspozycji między innymi Fiat Campagnola AR 51, który w 1952, przejechał w Kapsztadu do Algierii w rekordowe 11 dni, Fiat 1100 E, który pomógł odbyć pierwszą jednoosobową podróż dookoła świata w 1953 roku czy Fiat 124S, który przejechał z Kapsztadu na Nordkapp w 50 dni.
Wyścigi i rekordy - w tej strefie można dowiedzieć się więcej o autach, które ścigały się w długodystansowych wyścigach i pobijały rekordy już na początku XX wieku. Znajdziemy tu auta nawet z 1908 roku! Oprócz zabytkowego Fiata S61 z wspomnianego już rocznika, można tu podziwiać Abarthy z lat 50. i 60. stworzone do bicia rekordów i Lancię Betę Montecarlo Turbo.
Małe i bezpieczne - ekspozycja poświęcona projektom, które wyróżniały się bezpieczeństwem i niewielkimi wymiarami. Postęp w kwestii bezpieczeństwa widoczny był już w 1933 roku, kiedy na rynek trafiła Lancia Augusta, z zamkniętym nadwoziem. Sztywna konstrukcja lepiej chroniła pasażerów niż produkowane wcześniej, otwarte nadwozia. Oprócz tego zobaczymy tu Fiata City Taxi, czy doświadczalne modele ESV 1500 i ESV 2000, zbudowane z myślą o bezpieczeństwie biernym.
Ikony stylu - innowacyjny i charakterystyczny styl, który stał się ogólnoświatowym trendem. Tym charakteryzują się auta w tej sekcji. Zobaczymy tu modele takie jak Lancia Aurelia B20, czy Fiat Barchetta.
Era rajdów - druga strefa poświęcona motorsportowi to przypomnienie sukcesów, jakie włoskie samochody święciły w rajdach. Znajdują się tu auta, które dowiodły szybkości i niezawodności w rozmaitych warunkach, podczas rywalizacji w rajdach na całym świecie. Znajdują się tu m.in. Lancia Fulvia HF 1600, Stratos HF, Delta HF czy Fiat 124 Abarth Rally.