Umieszczone centralnie serce pojazdu to motor V8 o pojemności 4.5 litra. Moc z 570 KM podniesiono do 605 KM osiąganych przy 9000 obr./min. Moment obrotowy wynoszący 540 Nm pozostał taki sam jak w standardowej Italii. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3 sekundy, natomiast sprint ze startu zatrzymanego do 200 km/h trwa 9,1 sekundy. Speciale zostało wyposażone w system Side Slip Angle Control (SSC) mający zapewnić kontrolę nad pojazdem podczas dynamicznej jazdy w bocznym poślizgu.
>>> Hiszpańska policja walczy z plagą podrobionych Ferrari - WIDEO <<<
Nadwozie modelu 458 Speciale wykonane z aluminium i włókna węglowego, to efekt współpracy firm Ferrari i Pininfarina. Zmiany w stosunku do Italii dotyczą zastosowania nowych podzespołów odpowiedzialnych za wydajność aerodynamiczną. Przekonstruowano spoilery i dyfuzory, które dbają o zachowanie odpowiedniej siły docisku. Po kuracji odchudzającej sam samochód teraz waży 1290 kilogramów.
Ferrari 458 Speciale oficjalnie zadebiutuje na Wystawie Motoryzacyjnej we Frankfurcie nad Menem.