Zmian w wyglądzie wielkich nie ma. Największą jest zastosowanie płaskiej podłogi oraz dużego dyfuzora z tyłu, co mocno wpłynie na możliwości aerodynamiczne. Dodatkowo pojawiły się elementy ruchome oraz aktywne aerodynamicznie.
Dużo większe zmiany znajdziemy w kwestii silnika. Ferrari 458 Italia napędzana była wolnossącą jednostką V8 o pojemności 4.5 l. Generowała ona 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. W 488 GTB pracuje 3.9-litrowe V8 wspomagane podwójnym doładowaniem. Oznacza to odejście włoskiej stajni od tradycyjnych silników. Spadek pojemności nie oznacza spadku mocy – tutaj jest aż 670 KM i 760 Nm momentu obrotowego.
Nie przegap: Specjalne Ferrari F12 Berlinetta w hołdzie wygranej w Tour de France
Ferrari 488 GTB w porównaniu do 458 Italia schudło o 10 kg i gotowe do jazdy waży 1370 kg. Przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 3 sekundy. Nie zapomniano również o zainstalowaniu systemu Side Slip Angle Control drugiej generacji, który współpracuje z aktywnymi amortyzatorami.
Ferrari 488 GTB przed szerszą publicznością zadebiutuje podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.