Z wyglądu auto jest stylistyczną ewolucją poprzednika. Trudno szukać tutaj zdecydowanych zmian - w końcu po co poprawiać coś bardzo dobrego. Największą nowością jest zastosowanie płaskiej podłogi, dużego dyfuzora z tyłu oraz ruchomych i aktywnych elementów poprawiających właściwości aerodynamiczne. Zastosowanie lekkich komponentów pozwoliło obniżyć masę o 100 kg względem poprzednika - Ferrari 488 GTB waży teraz 1370 kg.
Przeczytaj też: Ferrari 488 GTB: turbodoładowany następca modelu 458 Italia
Największe zmiany zaszły jednak w jednostce napędowej. Ferrari 458 Italia napędzane było przez wolnossącą jednostkę V8 o pojemności 4.5 l. Osiągała ona 570 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Ta w 488 GTB jest o 0.6 l mniejsza (3.9 l). Zachował się również układ oraz liczba cylindrów - V8. Dzięki zastosowaniu wspomagania podwójnym doładowaniem moc wzrosła do 670 KM i 760 Nm momentu obrotowego.
Pozwala to katapultować Ferrari 488 GTB do pierwszych 100 km/h w zaledwie 3 sekundy. 200 km/h osiąganych jest po 8,3 sekundach, a przyspieszenie kończy się przy 330 km/h. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 11,4 l/100 km. W najnowszym Ferrari 488 GTB znajdzie się również system Side Slip Ange Control drugiej generacji, który współpracuje z aktywnymi amortyzatorami.