Auto jest przeznaczone na tor. Nie ma homologacji drogowej, ale swoimi osiągami nie ma praktycznie sobie równych. Zbudowane zostało również według wytycznych FIA dotyczących samochodów wyścigowych. Auto charakteryzuje się ogromnymi możliwościami w zakresie aerodynamiki – przy 200 km/h docisk może sięgać nawet 540 kg.
Zobacz też: Kimi Raikkonen za kierownicą: pokaz możliwości Ferrari F12 Berlinetta
Ferrari FXX K, wyposażone jest w system KERS znany z Formuły 1. Do napędu tego hybrydowego potwora służyć ma zestaw złożony z silnika V12 o pojemności 6.2 l i jednostki elektrycznej. Osobno generują odpowiednio 860 KM i 190 KM. Całość wynosi 1050 KM, a maksymalny moment obrotowy to 900 Nm. W silniku V12 przeprojektowano rozrząd oraz kolektory dolotowe. Wyeliminowano również tłumiki.
Przeczytaj też: Ferrari F60 America: specjalna seria modelu F12 Berlinetta z obciętym dachem
System HY-KERS sterujący pracą napędu oferuje cztery tryby sterowane poprzez pokrętło Manettino na kierownicy. Qualify umożliwia uzyskanie maksymalnych osiągów na kilku okrążeniach, Long Run optymalizuje parametry na dłuższym dystansie, Fast Charge szybciej ładuje baterie a Manual Boost pozwala kierowcy indywidualnie decyduje o użyciu KERS-a.
Ferrari FXX K przeznaczone jest dla bardzo wąskiej grupy klientów-testerów, którzy będą pomagać w rozwijaniu programu przez najbliższe dwa lata.