Fiat 124 Spider

i

Autor: Fiat Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider dla Europy: debiut roadstera w Genewie

2016-02-25 14:52

Fiat 124 Spider powraca w typowym, włoskim stylu po prawie 50 latach od swojego debiutu. Dzięki napędowi na tylną oś i równomiernemu rozkładowi masy, ma zapewnić mnóstwo emocji czerpanych z prowadzenia roadstera. Auto w specyfikacji dla Europy z silnikiem słabszym o 20 KM, w stosunku do tego oferowanego w Ameryce, zaliczy debiut na starym kontynencie na marcowych targach w Genewie.

Włoska 2-osobówka bazująca na Mazdzie MX-5, to nowy Fiat 124 Spider. Model otrzymał w porównaniu z japońskim odpowiednim otrzymał jednak całkiem inną jednostkę napędową. Między przednimi kołami umieszczono 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 litra z technologią MultiAir. To pierwsze w historii zastosowanie tego silnika w samochodzie z napędem na tylną oś. Silnik rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm. Za przełożenie napędu odpowiada skrzynia sześciostopniowa manualna lub automatyczna.

Konstrukcja wykorzystuje zawieszenie czterowahaczowe z przodu i niezależne typu Multilink z tyłu. Układ kierowniczy jest lekki i czuły dzięki elektrycznemu układowi wspomagania typu dual pinion. Mechanizm składania dachu jest manualny.

Zobacz: Współczesny Fiat 124 Spider: roadster na bazie Mazdy MX-5

Wszystko co znajduje się w kabinie modelu 124 Spider zostało przejęte z bliźniaczej Mazdy MX-5. Jedyna zmiana to logotyp na kierownicy i zastosowanie innej dźwigni zmiany biegów. Wyposażenie jest równie bogate jak w japonce, z 7-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego na czele. Roadster oferuje cyfrowe radio, system Bluetooth, podgrzewane fotele, system Keyless Enter'n Go czy nagłośnienie Hi-Fi premium Bose z 9 głośnikami, z których cztery wbudowane są w zagłówek. Są też aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjne światła przednie i kamera cofania.

Fiat 124 Spider będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - Spider i Lusso, w ośmiu kolorach nadwozia do wyboru: dwóch pastelowych (czerwonym Passione i białym Gelato), pięciu metalizowanych (czarnym Vesuvio, szarym Argento, szarym Moda, brązowym Magnetico, błękitnym Italia) oraz trójwarstwowym białym Ghiaccio.

Europejski debiut samochodu odbędzie się przed szeroką publicznością na Salonie Samochodowym w Genewie, który będzie się odbywał w dniach 3-16 marca 2016 r.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku