Włoska 2-osobówka bazująca na Mazdzie MX-5, to nowy Fiat 124 Spider. Model otrzymał w porównaniu z japońskim odpowiednim otrzymał jednak całkiem inną jednostkę napędową. Między przednimi kołami umieszczono 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 litra z technologią MultiAir. To pierwsze w historii zastosowanie tego silnika w samochodzie z napędem na tylną oś. Silnik rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm. Za przełożenie napędu odpowiada skrzynia sześciostopniowa manualna lub automatyczna.
Konstrukcja wykorzystuje zawieszenie czterowahaczowe z przodu i niezależne typu Multilink z tyłu. Układ kierowniczy jest lekki i czuły dzięki elektrycznemu układowi wspomagania typu dual pinion. Mechanizm składania dachu jest manualny.
Zobacz: Współczesny Fiat 124 Spider: roadster na bazie Mazdy MX-5
Wszystko co znajduje się w kabinie modelu 124 Spider zostało przejęte z bliźniaczej Mazdy MX-5. Jedyna zmiana to logotyp na kierownicy i zastosowanie innej dźwigni zmiany biegów. Wyposażenie jest równie bogate jak w japonce, z 7-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego na czele. Roadster oferuje cyfrowe radio, system Bluetooth, podgrzewane fotele, system Keyless Enter'n Go czy nagłośnienie Hi-Fi premium Bose z 9 głośnikami, z których cztery wbudowane są w zagłówek. Są też aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjne światła przednie i kamera cofania.
Fiat 124 Spider będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - Spider i Lusso, w ośmiu kolorach nadwozia do wyboru: dwóch pastelowych (czerwonym Passione i białym Gelato), pięciu metalizowanych (czarnym Vesuvio, szarym Argento, szarym Moda, brązowym Magnetico, błękitnym Italia) oraz trójwarstwowym białym Ghiaccio.
Europejski debiut samochodu odbędzie się przed szeroką publicznością na Salonie Samochodowym w Genewie, który będzie się odbywał w dniach 3-16 marca 2016 r.