Fiat 124 Spider w specyfikacji dla Europy: powrót roadstera

2015-11-19 15:29

Fiat 124 Spider powraca w typowym, włoskim stylu po prawie 50 latach od swojego debiutu. Dzięki napędowi na tylną oś i równomiernemu rozkładowi masy, ma zapewnić mnóstwo emocji i autentyczne doświadczenia czerpane z prowadzenia roadstera. Tylko dlaczego Europa dostaje silnik o 20 KM słabszy od tego, jaki będzie oferowany w Ameryce?

Bazujący na Mazdzie MX-5 now Fiat 124 Spider, otrzymał całkiem inną jednostkę napędową. Włoska 2-osobówka jest wyposażona w czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 litra z technologią MultiAir. To pierwsze w historii zastosowanie tego silnika w samochodzie z napędem na tylną oś. Silnik rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm. Za przełożenie napędu odpowiada skrzynia sześciostopniowa manualna lub automatyczna.

Konstrukcja wykorzystuje zawieszenie czterowahaczowe z przodu i niezależne typu Multilink z tyłu. Układ kierowniczy jest lekki i czuły dzięki elektrycznemu układowi wspomagania typu dual pinion. Roadster stworzony do jazdy z otwartym dachem, pozwala w łatwy sposób obsłużyć mechanizm składanego manualnie dachu.

Zobacz: Współczesny Fiat 124 Spider: roadster na bazie Mazdy MX-5

Wszystko co znajduje się w kabinie modelu 124 Spider zostało przejęte z bliźniaczej Mazdy MX-5. Jedyna zmiana to logotyp na kierownicy i zastosowanie innej dźwigni zmiany biegów. Wyposażenie jest równie bogate jak w japonce, z 7-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego na czele. Roadster oferuje cyfrowe radio, system Bluetooth, podgrzewane fotele, system Keyless Enter'n Go czy nagłośnienie Hi-Fi premium Bose z 9 głośnikami, z których cztery wbudowane są w zagłówek. Są też aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjne światła przednie i kamera cofania.

Fiat 124 Spider będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - Spider i Lusso, w ośmiu kolorach nadwozia do wyboru: dwóch pastelowych (czerwonym Passione i białym Gelato), pięciu metalizowanych (czarnym Vesuvio, szarym Argento, szarym Moda, brązowym Magnetico, błękitnym Italia) oraz trójwarstwowym białym Ghiaccio.

Auto w europejskich salonach Fiata zadebiutuje latem 2016 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku