Bazujący na Mazdzie MX-5 now Fiat 124 Spider, otrzymał całkiem inną jednostkę napędową. Włoska 2-osobówka jest wyposażona w czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 litra z technologią MultiAir. To pierwsze w historii zastosowanie tego silnika w samochodzie z napędem na tylną oś. Silnik rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm. Za przełożenie napędu odpowiada skrzynia sześciostopniowa manualna lub automatyczna.
Konstrukcja wykorzystuje zawieszenie czterowahaczowe z przodu i niezależne typu Multilink z tyłu. Układ kierowniczy jest lekki i czuły dzięki elektrycznemu układowi wspomagania typu dual pinion. Roadster stworzony do jazdy z otwartym dachem, pozwala w łatwy sposób obsłużyć mechanizm składanego manualnie dachu.
Zobacz: Współczesny Fiat 124 Spider: roadster na bazie Mazdy MX-5
Wszystko co znajduje się w kabinie modelu 124 Spider zostało przejęte z bliźniaczej Mazdy MX-5. Jedyna zmiana to logotyp na kierownicy i zastosowanie innej dźwigni zmiany biegów. Wyposażenie jest równie bogate jak w japonce, z 7-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego na czele. Roadster oferuje cyfrowe radio, system Bluetooth, podgrzewane fotele, system Keyless Enter'n Go czy nagłośnienie Hi-Fi premium Bose z 9 głośnikami, z których cztery wbudowane są w zagłówek. Są też aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjne światła przednie i kamera cofania.
Fiat 124 Spider będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - Spider i Lusso, w ośmiu kolorach nadwozia do wyboru: dwóch pastelowych (czerwonym Passione i białym Gelato), pięciu metalizowanych (czarnym Vesuvio, szarym Argento, szarym Moda, brązowym Magnetico, błękitnym Italia) oraz trójwarstwowym białym Ghiaccio.
Auto w europejskich salonach Fiata zadebiutuje latem 2016 roku.