Fiat czerpiąc inspirację z popularnej na całym świecie miejskiej 500-tki, upodabnia do stylowego maluszka kolejne swoje produkty. W portfolio znajdują się już cztery modele z charakterystycznym pyzatym frontem, okraszonym okrągłymi lampami - 500, 500L, 500XL oraz podwyższony 500L Trekking. Niebawem w salonach sprzedaży obok tych produktów zaparkuje nowość - 500X.
Dzięki rysunkom patentowym wiadomo już, jaki kształt ma sylwetka crossovera. Przypomina ona do złudzenia pozostałe samochody, ale jest od nich nieco wyżej postawiona nad ziemią, ma bardziej rozdmuchane zderzaki i plastikowe nakładki na nadkolach. Elementy te mają zdradzać przełajowe właściwości wozu. Można się więc spodziewać, że samochód otrzyma napęd na cztery koła, który zostanie przejęty prawdopodobnie wprost z Pandy 4x4.
Przeczytaj: Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST rodzinnego turysty od SuperAuto24.pl
Łatwo przewidzieć, że pod maską nie będzie rewolucji, gdyż obecne małolitrażowe fiatowskie silniki nadadzą się w sam raz do napędu crossovera. Przykładowo w 500L stosuje się 16-zaworowego benzyniaka 1.4 95 KM, czy 8-zaworowy motor 0.9 TwinAir 105 KM. W kwestii wysokoprężnej to 1.3 MultiJet 85 KM oraz nieco mocniejszy 1.6 MultiJet 105 KM.
Na oficjalne informacje dotyczące 500X musimy jeszcze poczekać. Najprawdopodobniej auto zostanie pokazane po raz pierwszy podczas marcowych targów samochodowych w Genewie