Rodzinka Fiatów 500 doczekała kolejnego reprezentanta. Podniesiony 500X, będący hybrydą Jeep'a Renegade i przemodelowanym trochę minivanem 500L, zastępuje całkowicie w portfolio wysłużone Sedici. Auto dzielące platformę ze wspomnianym Jeepem, już powstaje w fabryce w Melfi. Pojazd mierzy 4.25 m długości, 1.8 m szerokości i 1.6 m wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 330 litrów.
Jak to bywa w Fiatem, 500X odznacza się atrakcyjną stylistyką. Od razu rzucają się w oczy takie elementy jak rozdmuchane nadkola, wyższy prześwit i pyzate zderzaki. Auto będzie oferowane w przełajowej wersji z napędem 4x4, o czym będą świadczyć widoczne osłony, a także w bardziej cywilizowanej odmianie ulicznej z napędem tylko na koła przednie.
Przeczytaj też: Fiat 500 po liftingu w Polsce. CENNIK hitu z Tychów po kuracji odmładzającej
Pod maskę trafi kilka silników. Będą to 16-zaworowe motory: 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 140 KM, 1.6 MultiJet II generujący 120 KM, lub 2.0 MultiJet II o sile 140 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie 6-biegowy manual lub dwusprzęgłowa 9-biegowa skrzynia automatyczna DDCT znana już z Jeep'a, którą zespolono z napędem 4x4. Najsłabszy ma być diesel 1.3 MultiJet II o sile 95 KM, współpracujący z 5-biegowym manualem. W późniejszym okresie ofertę uzupełnią benzynowce 1.6 E-TorQ 110 KM, 1.4 MultiAir II 170 KM i najsilniejszy w gamie 2.4 Tigershark 184 KM.
Fiat 500X z napędem 4x4 będzie korzystał z trzech trybów jazdy: Auto, Sport i All Weather. Każdy z nich opiera się na specyficznych ustawieniach funkcji samochodu. W modelach z napędem tylko na przednią oś, będzie dostępny system Traction Plus znany z Fiata 500L Trekking, poprawiający przyczepność kół na śliskiej nawierzchni.
Więcej szczegółów na temat Fiata 500X podamy już niebawem i z niecierpliwością czekamy na ceny. Wiadomo, że samochód będzie oferowany na ponad 100 rynkach świata, w tym w Stanach Zjednoczonych.