Podczas Salonu Samochodowego w Instanbule, Fiat przygotował odsłonę swojego nowego produktu. Miejsce debiutu nie było przypadkowe, ponieważ nowy włoski sedan produkowany będzie w tureckiej fabryce Fiata Tofas w Bursie. Sprzedaż auta ma wystartować już w listopadzie na rynku tureckim, a później trafi do innych krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Na początku 2016 roku planowane jest wprowadzenie tego pojazdu także do Polski.
Fiat do samego końca zdołał utrzymać w tajemnicy wygląd nowego auta. Trójbryłowe nadwozie przedstawia się dość elegancko i łączy nowoczesną stylistykę z przestronnym nadwoziem. Projekt od początku rysowany był jako sedan przez designerów z Centrum Stylu FCA, dlatego linia karoserii jest lekka i płynna. Auto przeznaczone dla 5 osób jest całkiem duże jak na kompakt - długość mierzy 4,5 m, szerokość bez lusterek to 1,78 m, a wysokość sięga 1,48 mi. Rozstaw osi wynosi 2640 mm.
Przeczytaj też: TEST Fiat 500C: gadżet do drogiej torebki
W kabinie zagości dobre wyposażenie ze znanym systemem multimedialnym Uconnect TM z dotykowym, 5-calowym ekranem. Będzie też łączność Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio, sterowanie głosowe, gniazdo Aux i wejście USB z integracją iPod, czy sterowanie umieszczone na kole kierownicy. Zamówić będzie można kamerę cofania oraz nawigację TomTom. Bagażnik potrafi pomieścić 510 litrów.
Do napędu posłuży jedna z czterech jednostek napędowych, do wyboru z manualnymi, albo automatycznymi skrzyniami biegów. Paleta otrzymała dwa silniki wysokoprężne Multijet II i dwa motory benzynowe. Moce silników będą wynosić od 95 do 120 KM. Silniki diesla będą się charakteryzować szczególną oszczędnością, zużywając poniżej 4 litrów oleju napędowego na 100 km.
.