Sam system MultiAir Fiat porównuje do rewolucji, jaką w dieslach
było wprowadzenie technologii Common Rail (też zresztą wymyślonej przez
Fiata, a potem sprzedanej firmie Bosch). Przy dziesięcioprocentowym
wzroście mocy i piętnastoprocentowym wzroście momentu obrotowego
zapewnia dziesięcioprocentowe spadki spalania i emisji dwutlenku węgla.
Nowy silnik Bravo przy pojemności 1,4 l ma moc 140 KM i maksymalny
moment obrotowy 230 Nm. Pali natomiast tylko 5,7 l/100 km i wypluwa w
powietrze 132 g dwutlenku węgla na kilometr. Pomaga mu w tym system
Start&Stop.
Bravo zyskało jeszcze jedną jednostkę napędową - studwudziestokonny
silnik T-Jet, w którym zmniejszono nieco wartość emisji dwutlenku
węgla, tak że spełnia obecnie normę Euro 5.
Polecamy również na AutoCentrum.pl: Samochodem na urlop - uważaj na mandaty!