Fiat Bravo I generacji oraz bliźniaczy model Brava, wprowadzone zostały na rynek w 1995 roku i produkowano je do 2001 roku. Wówczas zastąpił je nowy model Stilo, który okazała się wielką klapą włoskiego producenta, specjalizującego się raczej w produkcji aut małych i użytkowych.
>>> Fiat Bravo – tapety na pulpit
Druga generacja Fiata Bravo zaprezentowana została światu w 2007 roku jako następca nieudanego modelu Stilo, który był zbyt awaryjny i zbyt drogi, w związku z czym źle się sprzedawał. Fiat Bravo II utrzymany jest w stylistyce kojarzącej się z mniejszym modelem Grande Punto.
>>> Fiat Bravo, silnik 1.4 T-Jet 120KM – TESTY, dane techniczne, spalanie, opinie, cena
Fiat Bravo II występuje wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Pod maską Bravo znaleźć się może jedna z siedmiu jednostek napędowych: trzy silniki benzynowe i cztery diesle. Silniki benzynowe mają pojemność 1.4 litra i moc: 90KM, 120KM i 150KM. Dwa silniki diesla mają pojemność 1.6 litra i moce: 105KM i 120 KM. Występują także silniki diesla 1.9 120KM i 2.0 165KM.
>>> Fiat Bravo 2009 r. – cena od 32,9 tys. zł
Już odstawowa wersja Bravo wyposażona jest w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, system antypoślizgowy ABS i system rozdziału siły hamowania EBD. Za dopłatą otrzymać możemy poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową kierowcy oraz systemy kontroli trakcji ESP, ASR, MSR, a także system wspomagania hamowania HBA.