Po okresie współistnienia dwóch logo marek umieszczonych obok siebie, firmy Fiat i Chrysler podjęły decyzję o stworzeniu wspólnego logotypu. Projekt opiera się na trzech literach ułożonych w geometryczną formę inspirowaną najważniejszymi kształtami wykorzystywanymi przy projektowaniu samochodów.
Przeczytaj też: Fiat jedynym właścicielem Chryslera!
W komunikacie prasowym koncern tak objaśnia znaczenie logo: litera F, utworzona z kwadratu, symbolizuje konkretność i solidność; C, które stworzone zostało z okręgu, reprezentuje koło i ruch, symbolizując harmonię i ciągłość; wreszcie A, pochodzące od trójkąta, znamionuje energię i ciągły stan rozwoju.
Użycie skrótu pomaga rozluźnić związki z przeszłością bez odcinania się od korzeni, a jednocześnie odzwierciedla globalny zasięg działalności Grupy. Łatwa do zrozumienia, wymówienia i zapamiętania nazwa, ma pasować do nowoczesnego, międzynarodowego rynku.