Wybór fabryki z Bielska-Białej nie jest przypadkiem. To właśnie ten zakład otrzymał nagrodę Złotego Poziomu w systemie World Class Manufacturing. Obecnie produkowane są tam dwa silniki – diesel MultiJet o pojemności 1.3 litra oraz dwucylindrowa jednostka TwinAir o pojemności 0.9 litra. Każdy z nich został uhonorowany tytułem „International Engine Of The Year”.
Zobacz też: Fiat Tipo hatchback i kombi: CENNIK nowości
Teraz z Bielska-Białej wyjeżdżać będą również nowe silniki „FireFly”. To wolnossące, benzynowe propozycje o pojemności jednego litra (72 KM, 102 Nm) z trzema cylindrami oraz 1.3 (100 KM, 134 Nm) z czterema cylindrami. Mają one trafić do modeli 500 oraz Panda.
Założenia konstrukcyjne rodziny FireFly są niezwykle proste: dwa zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu oraz aluminiowy blok. W teorii mają one wytrzymać 240 000 kilometrów bez remontu. Co więcej, spełniają restrykcyjne normy czystości spalin EURO 6.