Pierwsza generacja Fiata Punto pojawiła się w roku 1993, zastępując model Uno. Pojazd był dostępny w postaci 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kabrioletu oraz w usportowionej wersji GT. Następca I generacji został pokazany w roku 1999, jednak nie oferowano go w odmianie bez sztywnego dachu, a sportowa wersja otrzymała oznaczenie HGT. Obecna, trzecia już odsłona Punto, trafiła na rynek motoryzacyjny w roku 2005, przy czym nazwa wzbogaciła się o słowo grande (Grande Punto), a wariant sportowy występował jako Abarth Grande Punto.
Zobacz też: Fiat Punto 2012 1.3 MultiJet II - TEST odmienionej "kropki" od SuperAuto24.pl
Niestety plany Fiata dotyczące rozwoju nie obejmują kolejnej ewolucji modelu Punto, a jego długa obecność na rynku sprawia, że przestał on być konkurencyjny na tle pojazdów innych marek. Włoski koncern na inwestycje rozwojowe chce wydać około 9 mld euro, a kwota ta ma skutkować 19 nowymi modelami Grupy Fiat, przy czym 8 z nich ma się pojawić pod logo marki Alfa Romeo.
Następca Punto ma przyjąć kształt pięciodrzwiowej 500-tki i będzie on produkowany w Polsce.