Fiat Linea został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Stambule w listopadzie 2006 r., a jego światowy debiut rynkowy przypadł rok później. Kompaktowego sedana zbudowano na bazie Fiata Grande Punto, z którym auto dzieli sporo podzespołów. W 2012 roku auto poddano faceliftingowi. Przeprojektowano wówczas przedni zderzak z dodaniem chromowanych ozdobnych aplikacji wraz z wpasowaniem nowego wlotu powietrza w grill. Z tyłu również zmieniono zderzak, a tablicę rejestracyjną przeniesiono wyżej na klapę bagażnika, którą w dolnej części ozdobiono chromowanym pasem. Szereg modyfikacji dotyczy także wnętrza i wyposażenia.
Auto w Polsce oferowane będzie tylko z jednym silnikiem - to wysokoprężny 1.3 MultiJet II generujący moc 95 KM i 200 Nm. Według specyfikacji przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 13,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Deklarowane zużycie paliwa producenta wynosi około 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym, przy średniej emisji CO2 na poziomie 129 g/km.
>>> 1 000 000 Fiatów 500 z polskiej fabryki w Tychach <<<
Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy takie elementy jak: dwie poduszki powietrzne, zderzaki w kolorze nadwozia, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD+MP3, a także systemy ABS+EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania/BAS, czy uchwyty ISOFIX do mocowania fotelików na tylnej kanapie.
CENA w POLSCE
Pierwsze egzemplarze nowej Linei trafią do Polski już w maju. Cena w wersji POP wynosi 45 990 zł, a wyższego wariantu EASY 48 990 zł. Na liście dopłat znajdują się m.in. takie elementy jak: lakier metalizowany 1 900 zł, elektryka tylnych szyb 850 zł, światła przeciwmgłowe przednie 880 zł, poduszki powietrzne boczne 1 250 zł, kurtyny powietrzne 1 550 zł, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa 2 500 zł, podłokietnik tylnej kanapy 500 zł, czujniki parkowania tylne 1 300 zł, sterowanie radiem z koła kierownicy 500 zł.