Oryginalnie prezentujący się maluch o nazwie Panda Cross został zaprezentowany na początku 2014 roku podczas tagów w Genewie. Samochód ten w stosunku do Pandy 4x4, znacznie się od niej różni. Przede wszystkim pojazd ma mocno zmienione nadwozie, podkreślające przełajowy charakter maluszka. Pojawiły się nowe zderzaki z ogromnymi wzmocnieniami, większe relingi dachowe i boczne osłony. Designerzy przeprojektowali także lampy przeciwmgielne oraz tylne reflektory. Nadkola kryją całkiem nowe 15-calowe obręcze kół z oponami 185/65 R15.
Sprawdź też: Nowa CENA na Fiata 500L: minivan po obniżkach od 49 900 zł - pełny CENNIK
Auto mechanicznie bazuje na Pandzie 4x4, co jest bardzo dobrą wiadomością. Za przeniesienie napędu odpowiada mechanizm torque-on-demand, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią w zależności od warunków podłoża. Wyposażenie obejmuje elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD. Nadwozie zawieszono 160 mm nad ziemią, kąt natarcia wynosi 24°, zjazdu 33°, rampowy 20°, a pokonywanie wzniesienia jest możliwe do 31.5° (70%).
Moc dostarczać ma jeden z dwóch silników. Pierwszy to dwucylindrowy TwinAir o pojemności 0.9-litra, generujący siłę 90 KM i 145 Nm momentu obrotowego. Drugi wysokoprężny oparto o 1.3-litrowy motor z turbodoładowaniem, dostarczającym 80 KM i 190 Nm. Do współpracy z jednostkami przygotowano sześciobiegową manualną przekładnię.
Fiat Panda Cross pojawi się w sprzedaży od września 2014 roku.