Wpisujący się w segment A Fiat Panda powstawał przez kilka lat w polskich zakładach. Produkcję drugiej generacji tego przyjaznego kierowcom autka rozpoczęto w maju 2003 roku, a model ten do sprzedaży wszedł już we wrześniu tego samego roku. Warto przypomnieć też, że samochód zdobył prestiżowy tytuł "Car of The Year 2004". Auto przestano wytwarzać w Tychach z końcem 2012 roku. Przez 9 lat z linii montażowej zjechało 2,15 mln sztuk Pand, z czego na eksport przeznaczono aż 2,03 mln egzemplarzy.
Przeczytaj: TEST Fiat Tipo 1.6 E-Torq AT: prosto i skutecznie
Następca hitowego modelu z Polski decyzją zarządu trafił do włoskiego zakładu G.Vico w Pomigliano d'Arco, który w 2011 roku przeszedł całkowitą restrukturyzację. Auto obecnie jest tam cały czas wytwarzane (powstało już 830 tys. egzemplarzy), ale za jakiś czas może się okazać, że szykowana powoli czwarta już ewolucja Pandy zmieni miejsce swoich narodzin. Skąd takie doniesienia?
Szef FCA Sergio Marchionne podczas spotkania z dziennikarzami na genewskich targach motoryzacyjnych poinformował, że nowa Panda zostanie przedstawiona nie wcześniej jak w 2019 roku. Co więcej wspomniał nawet o możliwej relokacji produkcji tego pojazdu. Wszystko z powodu konieczności zwolnienia mocy produkcyjnych we włoskich zakładach na rzecz nowych modeli Alfy Romeo, które zostały gorąco przyjęte na rynku, a FCA ma w planie wprowadzenie do obiegu kolejnych modeli Alfy. Jeśli do tego faktycznie dojdzie, to możemy być niemal pewni, że Fiat Panda wróci spod Neapolu na Śląsk. Obecnie Tychy opuszcza Fiat 500, Abarth 500 i Lancia Ypsilon.
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku