Tym sobie polecimy!
Wiosna tuż. Postanowiliśmy pierwsi utopić tradycyjną marzannę w głębinach Zalewu Zegrzyńskiego. O mały włos utopilibyśmy naszego dzisiejszego bohatera - Fiata Stilo. Ale o tym - nasi Czytelnicy.
Nieźle się dopasował
Anna Duszyńska z Warszawy, 25 lat, pracuje w biurze podróży, jeździ 2-letnim Fiatem Seicento
Wygląd: linia samochodu jest bez zarzutu. Odpowiadają mi ostre kształty - szczególnie wersji 3-drzwiowej. To auto wygląda bardzo dynamicznie. Ładnie prezentowało się na tle zalewu, ale o mało nie zostało tam na dłużej! Podmokły grunt zaczął się bowiem nagle zapadać pod kołami.
W kabinie: w Fiatach zdarzają się niegustowne wzory, a tu - proszę, przyjemna tapicerka. Mniej podoba mi się plastik deski rozdzielczej. Przypomina papę dachową - jest chropowaty.
Ja za kierownicą: wsiadam i od razu mogę idealnie się dopasować. Piekielnie wygodny fotel z wypchnięciem pod kręgosłupem i bliskość wszystkich przełączników to największa zaleta Stilo.
Silnik: brakuje dynamiki. Stilo kiepsko się "zbiera". Ale pracuje w miarę cicho - przy autostradowych prędkościach można spokojnie rozmawiać.
Zawieszenie: jechałam dosyć ostro i naprawdę nieźle trzyma się drogi.
Za te pieniądze: pomyślałabym o Fordzie Focusie - lubię tę markę. Fiata też, ale nie za tę cenę.
Dla aktywnych
Witold Szmigielski z Łodzi, 40 lat, przedsiębiorca, jeździ 6-letnią Toyotą Camry
Wygląd: jestem zwolennikiem większych aut. Ale - jestem zachwycony tym samochodem. To auto dla ludzi młodych, aktywnych, którzy jeżdżą głównie po mieście. Stilo przyciąga uwagę.
W kabinie: jest ciekawie. Wystrój trochę na niemiecką "modłę" - chromowane obwódki zegarów, czytelne i łatwe w obsłudze przełączniki.
Ja za kierownicą: jak na auto tej klasy - wygodna pozycja kierowcy. Plastiki są lepszej jakości niż zwykle w Fiacie, ale nie podoba mi się ich faktura.
Silnik: mało elastyczny - na piątym biegu od 80 km/h męczy się strasznie. Trzeba dość często redukować biegi. Podejrzewam, że do tego auta podstawową jednostką powinien być silnik 1.8 l.
Zawieszenie: Chyba nie najgorzej wypadło w naszym teście. Jechaliśmy i po drodze ekspresowej, i po szutrach, a nawet po "kocich łbach". Auto zachowuje się stabilnie, łatwo się prowadzi. Zawieszenie trochę głośne.
Za te pieniądze: w tym przedziale cenowym jest już spory wybór. Uważam, że Stilo nie zasługuje na taką cenę. Ja za tę kwotę nie kupiłbym nic - wolę auta z trochę wyższej półki.
Tomasz Buczek z Sochaczewa, 22 lata, prowadzi własną firmę, jeździ 5-letnim Daewoo Lanosem
Wygląd: jak sama nazwa wskazuje - to stylowe auto. Nowoczesna sylwetka, pomysłowe tylne światła, agresywna linia.
W kabinie: solidne wrażenie. Plastiki są miękkie i nie skrzypią. Nie są jednak przyjemne dla oka. Słabe wyciszenie komory bagażnika - wyraźnie słychać, gdy auto przetacza się po nierównościach.
Ja za kierownicą: czułem się pewnie. Jak na tę klasę - jest dość luksusowo. Samochód prowadzi się pewnie - świetnym rozwiązaniem jest progresywne wspomaganie kierownicy z możliwością podwójnego wspomagania podczas manewrów.
Silnik: źle zestrojona do tego silnika jest skrzynia biegów. Inne dobranie przełożeń być może poprawiłoby elastyczność auta. Przyspieszenie niezłe, ale przy jednej osobie na pokładzie. W cztery jest wyraźnie ciężko.
Zawieszenie: auto pięknie wchodzi w zakręty, nie robi niespodzianek. Trochę nieprzyjemnie zachowuje się na dziurach.
Za te pieniądze: wolałbym kupić nową Toyotę Corollę. Fiat to Fiat - nie mam do niego zaufania. Może być awaryjny i na pewno więcej straci na wartości.
Dane techniczne i cena
FIAT STILO 1.6 16V DYNAMIC 103 KM
WYPOSAŻENIE WERSJI TESTOWANEJ: 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD oraz wspomaganie hamowania Brake Assist, MSR, ASR, elektryczne szyby i lusterka, elektryczne wspomaganie kierownicy Duladrive, tempomat, zmieniacz płyt CD, radio z CD plus 6 głośników, klimatyzacja, komputer pokładowy.
OSIĄGI
Moc maks. (KM/obr.): 103/5750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 10,5
Prędkość maks. (km/h): 185
Moment obrotowy (Nm/obr.): 145/4000
ZUŻYCIE PALIWA (l/100 km):
przy 90 km/h: 5,7
przy 120 km/h: 7,3
w ruchu miejskim: 10,1
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA (l): 305
SILNIKI: 1.2 16V (80 KM), 1.6 16V (103 KM), 1.8 16V (133 KM), 2.4 20V (170 KM), 1.9 JTD (115 KM)
CENA (zł):
wersja podstawowa: 58 300
wersja testowana: 63 700
wersja najtańsza: 51 400 (1.2)