Fiat Tipo po raz kolejny dowiódł, że zasługuje na tytuł bestsellera, notując w styczniu br. najlepszy wynik sprzedaży wśród klientów indywidualnych w segmencie aut kompaktowych. Miejsce numer jeden w klasie zapewnił Tipo wynik 626 rejestracji. Całkowita sprzedaż wliczając klientów firmowych wyniosła natomiast w styczniu 992 sztuki, plasując Tipo na siódmym miejscu w rankingu TOP 20 najchętniej wybieranych samochodów w Polsce - pełny ranking tutaj - KLIKNIJ.
Wysoki wynik styczniowej sprzedaży jest odpowiedzią rynku na ogłoszoną na początku tego roku wyprzedaż samochodów Fiata z rocznika 2018. Wyprzedaż kończy się 31 marca 2019 r. lub wraz z wyczerpaniem dostępności. Ceny są niższe nawet do 12 000 zł.
Porównaliśmy: Fiat Tipo 1.4 T-Jet vs. Skoda Rapid 1.0 TSI 110 KM
Styczniowy wynik to już kolejny rekordowy miesiąc Fiata Tipo. W zeszłym roku polscy kierowcy nabyli aż 8058 sztuk tego modelu, co stanowiło 62% wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą nowych samochodów Fiata, i co zapewniło Tipo trzecie miejsce w klasie aut kompaktowych wśród klientów indywidualnych w całym 2018 roku.
Skąd tak duży sukces włoskiego kompaktu nad Wisłą? Tipo to model, który reprezentuje najważniejsze koncepcje pojazdu kompaktowego: funkcjonalność, prostotę i przy okazji atrakcyjny wygląd. Wartości te odpowiadają na potrzeby polskich kierowców, którzy pokochali Tipo od dnia wprowadzenia na rynek w 2016 wersji sedan.
Rodzina Fiata Tipo
Dziś rodzinę tworzą trzy wersje nadwoziowe (sedan, hatchback i kombi), dostępne w trzech wersjach wyposażenia Pop, Easy i Lounge. Dodatkowo w 2019 roku do rodziny Tipo dołączyły aż cztery nowe wersje wyposażenia: Mirror, Street, S-Design i Sport, adresowane do szerokiej grupy Klientów, o różnych gustach i wymaganiach w zakresie mobilności.
Test hatchbacka: Fiat Tipo 1.6 Multijet Lounge: prosta droga do celu
Wersja Mirror jest przeznaczona dla rodzin, dla których szczególnie ważna jest łączność ze światem, natomiast Street łączy wyjątkowy styl z przestronnością i wygodą, stanowiąc idealną propozycję dla młodych kierowców. Nowa wersja S-Design dzięki odnowionej stylistyce nadwozia, jak i wnętrza, ma teraz jeszcze silniejszy charakter. Do jej najważniejszych nowości należy robiący wrażenie czerwony kolor nadwozia (Rosso Passione) połączony z kontrastującym czarnym dachem (opcja na zamówienie), uzupełniający aktualne kolory: szary Metropoli, czarny Cinema, biały Gelato i szary Colosseo. Nowa wersja Sport została przygotowana we współpracy z marką Mopar i jest przeznaczona dla klientów poszukujących samochodu, który wyróżnia się charakterem i sportowym stylem podkreślonych sportowymi akcentami nadwozia.
Oprócz nowości estetycznych, nowe wersje Tipo Sport i S-Design zostały odświeżone również w zakresie dostępnych jednostek napędowych, które cały czas są 4-cylindrowe. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM i silnik 1.3 Multijet o mocy 95 KM dołączają do aktualnych jednostek 1.4 T-Jet o mocy 120 KM i 1.6 Multijet o mocy 120 KM, z których ta ostatnia współpracuje z automatyczną skrzynią biegów DCT. Obie wersje mają w standardzie system UconnectTM 7" HD LIVE z dotykowym wyświetlaczem z integracją systemu Apple CarPlay lub Android AutoTM.