Sprawić, by taki kolos jak 5,3-metrowe Audi A8 stało się niskoemisyjne - przed takim niełatwym zadaniem stanęło Audi, a efekty pracy inżynierów zobaczymy już wkrótce. Niemcy zaprezentowali Audi A8 L 60 TFSI e quattro. To hybryda plug in, która wykorzystuje 3-litrową V6 i silnik elektryczny. Moc układu to 449 KM, a zasięg "na prądzie" ma sięgać 46 km.
Sprawdź: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO
Spalinowy silnik to ta sama jednostka, którą znajdziemy pod maską wersji A8 55 TFSI. Turbodoładowana "v-ka" gwarantuje 500 Nm, a elektryczny silnik podwyższa wartość układu do 700 Nm, dostępnych od 1250 obrotów na minutę.
Bezemisyjnie pojedziemy do 135 km/h, a wspólne siły elektrycznego i konwencjonalnego silnika gwarantują sprint do setki w 4,9 sekundy. Brzmi nieźle. Napęd na 4 koła to dobrze znane quattro. Zarówno moc silników spalinowego, jak i elektrycznego wysyłana jest równomiernie na obie osie.
Zużycie paliwa według normy WLTP ma wynieść zaledwie 2,5 l/100 km. Jeśli ta wartość znajdzie potwierdzenie w rzeczywistości, będzie to świetny wynik biorąc pod uwagę wymiary i osiągi flagowego Audi.
Samochód trafi na rynek jeszcze przed końcem roku. Hybryda plug in z krótkim rozstawem osi również pojawi się w ofercie, ale na nią musimy jeszcze poczekać.