Przedsprzedaż niemieckiej limuzyny klasy średniej oraz jej odmiany kombi rozpoczęła się 11 sierpnia, ale samochodów do tej pory nie ma w salonach i nie da się ich zobaczyć. Nowy Volkswagen Passat Limousine i Passat Variant dopiero w najbliższych tygodniach trafią na ekspozycję do salonów. Oficjalna premiera pojazdu przypadła podczas targów Fleet Market 2014, zorganizowanych w Warszawie w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14.
Przeczytaj: TEST Volkswagen CC R-line 2.0 TSI DSG: gdy klasyczny Passat to za mało
Na początek polscy klienci będą mieli do wyboru jeden silnik benzynowy i cztery wysokoprężne. Turbodoładowana jednostka napędowa 1.4 TSI rozwija moc 125 KM. Standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna. Podstawowym dieslem w gamie jest motor 1.6 TDI generujący 120 KM z manualną skrzynią biegów (automat DSG w opcji). Bardziej wymagający klienci będą mogli wybrać jeden z trzech wariantów jednostki 2.0 TDI (150 KM, 190 KM i 240 KM). Najmocniejszy w gamie podwójnie doładowany silnik TDI 240 KM posiada seryjnie napęd 4MOTION i 7-stopniową skrzynię DSG.
Na razie znamy tylko ceny startowe. Najtańszy Volkswagen Passat Limousine kosztuje 90 790 zł. Odmiana Passat Variant została wyceniona na co najmniej 95 190 zł.
Zainteresowanych szczegółami na temat nowego Passata, odsyłamy do linków:
- Wymiary, dostępne silniki, najważniejsze fakty - oto nowy Volkswagen Passat B8
- WIDEO - całkiem nowy Volkswagen Passat B8 w przybliżeniu
- Porównanie dwóch generacji B7 i B8 - tak zmienił się Volkswagen Passat
- Volkswagen Passat B8 na nowych zdjęciach: będzie bestseller? - GALERIA