Focus na kropelkę

2009-12-18 9:27

Ekologia wpisała się już na stałe w świat motoryzacji. Olbrzymia większość marek wprowadziła bądź też niedługo wprowadzi ekologiczne odmiany swoich pojazdów. Również Ford - już wiosną 2010 roku zaprezentuje swoim klientom nowy model ekologicznego Focusa.

Na pierwszy rzut oka samochód trudno odróżnić od wersji Trend, na bazie której powstał. Uwagę zwraca jedynie znaczek ECOnetic na tylnej klapie i częściowo osłonięte wloty powietrza, które polepszają aerodynamikę pojazdu. Do tego eko-Focus porusza się nieco bliżej ziemi (przód samochodu obniżono o 10mm, a tył o 8mm) i ma mniejsze 15 calowe koła.

Więcej modyfikacji dotknęło mechaniki. Unowocześniony silnik 1.6 TDCI otrzymał teraz nowe, bardziej wydajne wtryskiwacze. Zmodyfikowano również układ dolotowy i zastosowano katalityczny filtr cząsteczek stałych (cDPF). Osprzęt silnika napędza pasek o zmniejszonym naprężeniu (FEAD), co niesie ze sobą niższe tarcie i wpływa korzystnie na ilość spalanej ropy.

System Auto-Start-Stop nowej generacji połączono z czymś, co Ford określa inteligentnym układem ładowania akumulatora. Tym samym system nie tylko automatycznie wyłącza i włącza silnik na postojach, ale również odzyskuje energię kinetyczną w czasie hamowania lub zwalniania i przetwarza ją na prąd. Całość w warunkach miejskich ma doprowadzić do zmniejszenia emisji CO2 o 10%.

Efekty? ECOnetic z opcjonalnym systemem Auto-Start-Stop generuje 99g CO2/km i wg danych Forda pali 3,8l/100km. Wersja bez systemu Auto-Start-Stop wydala 104g CO2 i pali około 4l/100km.

Chętni mogą już sprawdzić swoją zdolność kredytową. Żeby wyjechać z salonu "zielonym" Fordem, trzeba do wersji bazowej dopłacić 1700zł. Jeśli jednaka zdecydujemy się na Focusa z systemem ASS, to musimy przygotować dodatkowe 7600zł.

Nasi Partnerzy polecają