Oznaczenie RS500 nie ma nic wspólnego z mocą silnika. Auto zostanie wyprodukowane w liczbie jedynie 500 egzemplarzy i każdy otrzyma specjalną plakietkę z wygrawerowanym numerem od 001 do 500.
Fanów mocy RS500 jednak nie zawiedzie, bo zmodyfikowany 2,5-litrowy pięciocylindrowy silnik będzie miał teraz aż 350 KM, o 45 więcej niż dotychczas. Czas przyspieszania od zera do setki skrócił się o 0,3 sek. i wynosi teraz 5,6 sek. Natomiast prędkość maksymalna pozostała ta sama - 263km/h.
Przeczytaj koniecznie: Porsche w nowym designie
Doskonałe własności jezdne gwarantuje sprawdzony już innowacyjny układ przedniego zawieszenia o nazwie "RevoKnuckle" i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu firmy Quaife, automatycznie regulujący rozdział siły na koła.
"RevoKnuckle" wykorzystuje prostotę konstrukcji kolumn McPhersona, ale przy takim ustawieniu geometrii, które minimalizuje zakłócenia sterowności i efekt szarpania kół z powodu nadmiaru momentu obrotowego, głównie dzięki zmniejszeniu odchyleń w układzie kierowniczym.
Niepowtarzalność limitowanej serii RS500 podnosi jeszcze jej wygląd. Czarny lakier, jakim zostało pomalowane auto, został dodatkowo "zmatowiony" powłoką ze specjalnej folii. Daje to niesamowity efekt. Folia jest przy tym odporna na zadrapania oraz inne uszkodzenia.
Zamówienia na RS500 rozpoczną się w maju.