Ford EcoSport przeszedł wyraźny lifting nadwozia, a od strony wnętrza upodobnił się znacznie do najnowszej Fiesty. Widać to po kształcie deski rozdzielczej i konsoli centralnej. Auto nieoferowane do tej pory w naszym kraju, teraz obok najnowszej generacji Fiesty, będzie próbowało zaskrobić sobie sympatię Polaków. Auta budowane są na Starym Kontynencie, a dokładnie zjeżdżają z linii montażowej zakładów Craiova w Rumunii, gdzie wytwarzany jest także minivan Ford B-MAX, którego docelowo w modelowej palecie zastąpi właśnie EcoSport.
Ford EcoSport pod względem stylistycznym mocno nawiązuje do większych braci – Kugi i Edge'a. Podobieństw łatwo się doszukać w projekcie przedniego pasa. Klosze lamp mają charakterystyczne kształty, tak samo jak specyficzny jest sposób poprowadzenia linii bocznej. Nadwozie z zewnątrz daje więcej możliwości personalizacji, łącznie z szerszą listą kontrastujących kolorów wykończenia dachu. Co ciekawe po raz pierwszy EcoSport pojawia się w usportowionej linii ST-Line z innymi zderzakami, progami i dedykowanymi felgami oraz podkręconym wizualne wnętrzem. Topową odmianą wyposażeniową jest Titanium.
Polecamy TEST: Nowy Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM
EcoSport do napędu wykorzystuje 3-cylindrowy benzynowy silnik 1.0 EcoBoost w trzech wariantach mocy - 100, 125 oraz 140 koni mechanicznych. Jednostki wysokoprężne w Polsce reprezentuje nowy motor 4-cylindrowy 1.5 TDCi o mocy 100 KM oraz mocniejszy 1.5 EcoBlue 125 KM. Silniki połączono z 6-biegową skrzynią manualną. Tylko jednostka 1.5 EcoBlue jest standardowo łączona z 6-biegowym automatem. W modelach z jednostką benzynową napęd trafia tylko na przednie koła, za to diesel poza napędem na przód, w wersji mocowej 125 KM i 300 Nm oferuje napęd AWD będący w stanie przerzucić na tylną oś 50% momentu w ciągu 20 milisekund (to kilkadziesiąt razy szybciej niż trwa mrugnięcie oka).
Na pokładzie Forda EcoSport znajdziemy m.in. takie opcje wyposażenia jak: nowy system multimedialny SYNC 3, wyświetlacz o przekątnej nawet do 8 cali, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedzenia, tempomat z programowanym ogranicznikiem prędkości, kamerę pokazującą obraz za pojazdem, czy nastrojowe oświetlenie wnętrza. Uwagę audiofilii zwróci 10-głośnikowy system nagłośnienia B&O PLAY.
Ford EcoSport kosztuje w Polsce minimum 59 900 zł. Cena ta dotyczy wyjściowej wersji benzynowej 1.0 EcoBoost 100 KM.
Ford EcoSport - polski CENNIK
.
silnik/wersja | TREND | NAVI Edition | TITANIUM | ST-Line |
1.0 EcoBoost 100 KM M6 |
59 900 zł | - | - | - |
1.0 EcoBoost 125 KM M6 |
63 900 zł | 69 900 zł | 75 900 zł | 78 900 zł |
1.0 EcoBoost 125 KM A6 |
- | 81 100 zł | 85 000 zł | 88 000 zł |
1.0 EcoBoost 140 KM M6 |
- | - | 80 200 zł | 83 200 zł |
1.5 TDCi 100 KM M6 |
- | 77 100 zł | 81 000 zł | 84 000 zł |
1.5 EcoBlue 125 KM M6 |
- | 88 300 zł | 92 200 zł | 95 200 zł |