Egde po zmianach najbardziej zmienił się z wyglądu z przodu pojazdu. Mocno przeprojektowano grill i reflektory. Choć optycznie przód się nieco zwęził, to jednak nabrał jeszcze bardziej agresywnego charakteru. Zmiany z tyłu są mało zauważalne. Projektanci nieznacznie zmienili klosze tylnych lamp i pomajstrowali przy zderzaku. Wymieniono wzory obręczy kół oraz dołożono atrakcyjną wersję wyposażenia ST-Line, dodającą nadwoziu charakteru. Auto jest 5-osobowe. Bagażnik pomieści 602 l ładunku w wersji z kołem dojazdowym lub 800 l w specyfikacji bez koła pod podłogą. Po złożeniu oparć we wnętrzu przestrzeń przewozowa rośnie do 1688 l.
Kilka zmian zaszło także we wnętrzu, choć nie widać ich gołym okiem. Poprawiono system multimedialny, doszła ładowarka bezprzewodowa umożliwiająca ładowanie kompatybilnych urządzeń bez użycia przewodu oraz dodano jeszcze więcej systemów bezpieczeństwa. Nowością jest m.in. zaawansowany pakiet technologii wspomagających kierowcę - Pakiet Ford Co-Pilot360. Jest system kontroli pasa ruchu z funkcją ostrzegania kierowcy. System Driver Alert monitoruje zachowanie kierowcy podczas jazdy i może ostrzec go, że powinien zrobić przerwę. System Blind Spot Information ostrzega kierowcę o innym pojeździe wjeżdżającym w strefę martwego pola. System Active Park Assist pomaga przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym. Przednia kamera szerokokątna zapewnia rozszerzony widok, obejmujący przód pojazdu oraz boki z lewej i prawej strony. Jest to szczególnie przydatne na skrzyżowaniach oraz podczas wyjeżdżania przodem z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności po bokach. Wyposażenie obejmuje także System rozpoznawania znaków drogowych, System Pre-Collision Assist, Inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go utrzymujący zadaną odległość od poprzedzającego pojazdu.
Odświeżone diesle i skrzynia
Istotne zmiany w Fordzie Edge pojawiły się w układzie przeniesienia napędu. SUV jest napędzany przez nowe, zaawansowane technologicznie silniki wysokoprężne 2.0 Ford EcoBlue. Jednostki EcoBlue są wzorowane na nagradzanych jednostkach benzynowych Ford EcoBoost, wyróżniających się wydajnością na tle konkurencji. Obie jednostki - 2.0 EcoBlue 190 KM i 2.0 EcoBlue TWIN TURBO 240 KM - zostały wyposażone w technologię Auto Start-Stop, spełniają najnowsze normy emisji spalin Euro 6.2 i wykorzystują dodatek AdBlue ograniczający emisję zanieczyszczeń do atmosfery.
Sprawdź też: Nowy Ford Mondeo w Polsce - znamy CENNIK
Do oferty dołączyła również nowa, inteligentna, ośmiostopniowa przekładnia automatyczna potrafiąca dostosować zmianę biegów do stylu jazdy i jest sterowana za pomocą ergonomicznego pokrętła wstawionego w miejscu tradycyjnej dźwigni. Skrzynia ta jest oferowana z silnikiem 240-konnym. Słabsza 190-konna jednostka jest łączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Wszystkie wersje są łączone z napędem na wszystkie koła. System AWD inteligentnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi.
2019 Ford Edge - polski CENNIK
KLIKNIJ I POBIERZ - wyposażenie i specyfikacja
wersja/cena | Trend | Titanium | ST-Line | Vignale |
2.0 EcoBlue 190 KM M6 AWD |
172 000 zł | 185 600 zł | - | - |
2.0 EcoBlue TWIN-TURBO 240 KM 8AT AWD |
- | 205 650 zł | 222 850 zł | 228 150 zł |