Ford Edge pierwszej generacji zadebiutował w Ameryce Północnej w 2007 roku, wprowadzając tym samym nową definicję tradycyjnego SUV-a. Co ciekawe Edge jest najlepiej sprzedającym się samochodem tego typu w USA. Model ten poza granicami Stanów Zjednoczonych jest oferowany na wybranych rynkach w Ameryce Południowej, Rosji i Azji Wschodniej.
Wraz z nowym modelem drugiej generacji, Ford wkroczył w 2015 roku z modelem Edge na rynki europejskie. Auto to 5-miejscowy model o długości nadwozia wynoszącej 4808 mm i szerokości 1928 mm. Cechuje się też typowymi dla pojazdów Forda właściwościami jezdnymi. Dzięki udogodnieniom na pokładzie i bogatym systemom bezpieczeństwa, ma konkurować na Starym Kontynencie z modelami segmentu premium. Ford Edge został m.in. wyposażony w adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia manewrowanie i daje dużą przyjemność z prowadzenia. Otrzymał także technologię aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation) oraz przednią kamerę (Front Split View Camera). Inteligentny napęd na wszystkie koła z układem TVC poprawia stabilność na zakrętach.
Przeczytaj również: TEST Ford Edge 2.0 TDCi Twin-turbo 210 KM Sport : całkiem nowy SUV w Europie
Inne gadżety to: tylne pompowane pasy bezpieczeństwa, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, czy system wspomagający parkowanie (Active Park Assist). Jest też system Pre-Collision Assist wspomagający kierowcę w zapobiegania kolizjom, Active City Stop reagujący przy małych prędkościach miejskich, sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (BLIS), system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, a nawet podgrzewana kierownica oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.
Ford Edge jest już dostępny w polskiej sprzedaży. Do napędu służyć może jeden z dwóch silników wysokoprężnych 2.0 TDCi. Pierwszy generuje moc 180 KM i 400 Nm oraz współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Drugi wariant TDCI Twin-Turbo o mocy 210 KM i 450 Nm, połączono z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift, wyposażoną w dźwigienki do ręcznej zmiany biegów. Ważące niecałe 2 tony auto w pierwszym wariancie przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 s i rozpędza się do 200 km/h. Odmiana Twin-Turbo "setkę" uzyskuje w 9,4 s i jest w stanie pojechać 211 km/h.
.
Ford Edge - polski CENNIK
.
silnik/wersja | Trend | Titanium | Sport |
2.0 TDCi 180 KM | 166 600 zł | 182 900 zł | 188 500 zł |
2.0 TDCi Twin-turbo 210 KM | - | 197 900 zł | 203 500 zł |