Już w 2017 roku ofertę amerykańskiej marki z logo niebieskiego owalu poszerzy Fiesta Active. Wesoły wygląd zewnętrzny łączy podniesione zawieszenie z wyrazistą stylistyką inspirowaną autami typu SUV. Charakterystyczny design posiada relingi dachowe i dodatkowe czarne osłony nadwozia. W porównaniu ze standardową Fiestą inne są też zderzaki, a stylistyczną całość dopełniają duże obręcze kół, odpowiednio dopasowane wzorem do karoserii.
Ford zapewnia, że mimo lekkiego odsadzenia od ziemi autko cechuje się typową dla modelu Fiesta dynamiką jazdy i prowadzenia. W palecie dostępnych, najnowocześniejszych jednostek napędowych, będą m.in. wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy 1.0 EcoBoost (warianty mocy 100, 125 i 140 KM) oraz pierwszy w Fieście wysokiej mocy silnik wysokoprężny 1.5 TDCi rozwijający moc 120 KM. Silniki będą wspierane przez zupełnie nową skrzynię biegów o 6 przełożeniach i innowacyjnym systemie obniżania oporów wewnętrznych i tarcia. Napęd trafia na koła przednie.
Sprawdź: Całkiem nowy Ford Fiesta - premiera siódmej generacji hitu
Nowa Fiesta urosła w stosunku do poprzednika i ma dłuższy rozstaw osi (2493 mm), co oznacza nieco więcej przestrzeni w kabinie. Samo wnętrze jest bardzo nowoczesne pod względem designu i zastosowanych technologii. Ford zastosował po raz pierwszy w Fieście 8-calowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości, reagujący na zbliżenie palca. System komunikacyjno-rozrywkowy został oparty o oprogramowanie SYNC 3. Inne nowości to m.in. podgrzewane koło kierownicy dla wyższego komfortu w zimne dni, a także stylowy, nowy zestaw zegarów obejmujący 4,2-calowy wielofunkcyjny wyświetlacz TFT, który podczas uruchamiania silnika w atrakcyjny sposób wita swego użytkownika.
Ponadto w wyposażeniu wersji Active będą mogły zagościć nowoczesne systemy wsparcia kierowcy wpływające na bezpieczeństwo. Zaawansowane technologie są oparte na dwóch kamerach, trzech radarach i 12 czujnikach ultradźwiękowych, które współpracując ze sobą, potrafią monitorować teren obejmujący 360° wokół samochodu oraz monitorować drogę na dystansie do 130 m przed nim (zasięg dłuższy od boiska piłkarskiego). Fiesta to pierwszy Ford z systemem Pedestrian Detection, który pomaga uniknąć kolizji w nocy. System Active Park Assist z interwencją układu hamulcowego unika stłuczek podczas automatycznego parkowania.