Pierwsza generacja Forda Fiesty pojawiła się 35 lat temu, w 1976 roku. Auto jest obok modelu Ka najmniejszym i jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki Ford. Auto odniosło na świecie ogromny sukces rynkowy. Według danych producenta od rozpoczęcia produkcji do dziś sprzedano 15 mln egzemplarzy wszystkich generacji Fiesty.
>>> Ford Fiesta – tapety na pulpit
Aktualnie w ofercie Forda znajduje się siódma generacja Fiesty, którą zaprezentowano w 2008 roku. Zgodnie z panującym u Forda trendem, Fiesta VII nawiązuje stylistycznie do większych aut marki: Focusa i Mondeo w ramach koncepcji kinetic design. Obecna Fiesta nagrodzona została m.in. International Design Award w 2009 roku oraz została Samochodem Roku magazynu „What Car?”, a także nazwano ją najładniejszą Fiestą wszech czasów. Trudno się z tym nie zgodzić, kiedy patrzymy np. na poprzedni model, czyli Fiestę VI.
>>> Ford Fiesta automatic, silnik 1.4 96KM – CENA, dane techniczne, spalanie, opinie, testy
Nowa Fiesta wyglądem nawiązuje do linii stylistycznej Forda, zwanej „Kinetic Design”. W przeciwieństwie do poprzedniczki Fiesta VII wygląda lekko i dynamicznie. Występuje jako trzy i pieciodrzwiowy hatchback. Do dyspozycji mamy tutaj 7 silników. Dwa najmniejsze silniki benzynowe mają pojemność 1.25 litra i moce 60KM lub 82KM. Większe silniki benzynowe, to: 1.4 96KM i 1.6 120KM. Silniki wysokoprężne, to: 1.4 90KM i dwa silniki 1.6 90KM. W jednym z silników 1.6 90KM zastosowano filtr cząstek stałych.
>>> Ford Fiesta 2004 r. – cena od 16 tys. zł
Już w wyposażeniu standardowym Forda Fiesty jest poduszka powietrzna kierowcy, pasażera oraz system antypoślizgowy (ABS), elektroniczny układ podziału siły hamowania (EBD) oraz układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA). Poduszki boczne przednie, poduszki kurtynowe oraz poduszka kolanowa kierowcy oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z układem kontroli trakcji (TCS) dostępne są w lepiej wyposażonych wersjach lub za dopłatą.