Ford Focus ST-Line i Ford Fiesta ST-Line nawiązują stylizacją nadwozia i wnętrza do Fiesty ST i Focusa ST. Pojazdy te zostały zaprojektowane z myślą o klientach, którzy cenią sportowy design ST, ale nie potrzebują mocnego silnika, ani zawieszenia ze sportowymi rozwiązaniami technicznymi. Usportowiona Fiesta ST-Line jest dostępna w odmianie 3- i 5-drzwiowej. Z kolei Focus ST-Line pojawia w wersji 5-drzwiowej i bardziej rodzinnej kombi.
Czytaj: TEST Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Black Edition: jeden litr frajdy
Wersja wyposażenia ST-Line oferuje elementy stylizacyjne ST: trapezoidalną osłonę chłodnicy o strukturze plastra miodu, lampy przeciwmgielne z czarnymi obwódkami, dolną nakładkę przedniego zderzaka w Fieście i wstawkę w zderzaku w Focusie. Jest też tylny dyfuzor w obu modelach oraz duży tylny spoiler dachowy. Ponadto pojawia się czarna linia biegnąca poniżej bocznych szyb, wyprofilowane progi boczne oraz oznaczenia ST-Line na przednich nadkolach. W autach ST-Line montowane będą unikatowe 16-calowe lub 17-calowe obręcze aluminiowe w kolorze Rock Metallic Grey. Wnętrza to sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami oraz skórzana, perforowana kierownica w stylu ST z szarymi przeszyciami. Do kompletu dochodzi dźwignia zmiany biegów w stylu ST, czarna podsufitka oraz nakładki progowe ST-Line.
Samochody w omawianej odmianie są dostępne z mocnymi silnikami. Wśród nich znajduje się wielokrotnie nagradzany motor 1.0 litra EcoBoost o mocy 100 KM, 125 KM oraz 140 KM (dla modelu Fiesta ST-Line), a także konstrukcja 1.5 litra EcoBoost o mocy 150 KM lub 182 KM (dla modelu Focus ST-Line). Auta można zamówić także w wysokoprężnych wydaniach TDCi. W Fieście ST-Line jest to 1.5 TDCi 95 KM, a w Focusie ST-Line 1.5 TDCi o mocy 120 KM lub 150 KM. Ponadto, auta wyróżniają się usportowionym zawieszeniem.
W polskim cenniku Fiesta ST-Line rozpoczyna się od 61 800 zł, a Focus ST-Line startuje od 81 390 zł. Oba modele można już zamawiać u dilerów Forda.