Amerykański hatchback klasy B zaliczył lifting. Ford Fiesta oferowany w zróżnicowanych wersjach, ma teraz jeszcze bardziej wyrazistą stylistykę nadwozia. Zmienił się przede wszystkim cały przód pojazdu, gdzie od razu w oczy rzuca się nowa forma osłony chłodnicy. Nowe są też światła, które już w standardzie wykorzystują technologię LED. Tylne lampy standardowe zyskały czarne obramowania, dodające im elegancji, natomiast opcjonalne tylne światła LED mają ramki w kolorze Premium Black. Stylistykę nadwozia uzupełnia siedem nowych wzorów felg aluminiowych, ponadto dostępne są dwa nowe lakiery – Boundless Blue i Beautiful Berry. Modele Trend, Titanium i ST-Line otrzymały odróżniające je elementy stylistyczne.
W nowej Fieście wprowadzono systemy podnoszące komfort, zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i podróży po autostradzie. Oferowane w standardzie reflektory LED integrują światła mijania i drogowe oraz światła do jazdy dziennej. Dostępne w wyższych wersjach wyposażenia matrycowe reflektory diodowe mogą również dostosować wiązkę światła do warunków panujących na drodze. Fiesta dostała system samoczynnej zmiany świateł drogowych na mijania. Do pakietu zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, dodano ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową, czyli o jeździe pod prąd. Kierowca jest ostrzegany dźwiękiem i alertem wizualnym, jeśli nieuważnie wjedzie pod prąd na autostradę lub drogę ekspresową.
Nowy adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony jest o funkcję Stop & Go i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości. W wersjach wyposażonych w skrzynię Powershift, system umożliwia całkowite zatrzymanie Fiesty w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca. System wspomagający parkowanie Active Park Assist, ułatwia poruszanie się w przestrzeni miejskiej, wykrywa odpowiednio duże przestrzenie do zaparkowania i sterując układem kierowniczym pomaga wprowadzić samochód na równoległe lub prostopadłe miejsce parkingowe, podczas gdy kierowca obsługuje tylko pedał przyspieszenia i hamulca oraz wybór biegów.
Zaawansowane rozwiązania, które pomagają zapobiegać lub łagodzić skutki kolizji z innymi użytkownikami dróg, to między innymi: System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z systemem wykrywania ruchu poprzecznego oraz układ aktywnego wspomagania hamowania, system utrzymania na wybranym pasie ruchu, a także układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu.
Za kierownicą pracuje konfigurowalny zespół cyfrowych zegarów TFT o powierzchni 12,3 cala. System łączności i rozrywki Ford SYNC 3 umożliwia kierowcom sterowanie funkcjami audio, nawigacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a obsługę zapewnia 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, reagujący m.in. na gesty, na którym można wyświetlać również obraz z opcjonalnej kamery cofania o ogniskowej 180-stopni.
Nowe wersje Fiesty wyposażone w system SYNC 3 oferują również funkcję Rear Occupant Alert, która zapobiega pozostawieniu dzieci lub zwierząt domowych w samochodzie, przypominając kierowcy o konieczności sprawdzenia sytuacji na tylnych fotelach, jeżeli przed podróżą były otwierane tylne drzwi. Dzięki zaawansowanym funkcjom łączności sieciowej, nowi właściciele Fiesty będą mogli cieszyć się większą swobodą korzystania z samochodu. Montowany standardowo modem FordPass Connect pozwala na zdalne sterowanie wybranymi wygodnymi funkcjami za pomocą aplikacji FordPass.
Wśród dostępnych elementów wyposażenia premium znajdują się: bezprzewodowa ładowarka do smartfonów oraz system dźwiękowy B&O Sound System z 10 głośnikami, zintegrowanym subwooferem i 575-watowym wzmacniaczem z cyfrowym przetwarzaniem sygnału, zapewniającym dźwięk przestrzenny.
Nowa Fiesta legitymuje się nową gamą układów napędowych EcoBoost Hybrid, wykorzystujących technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną oraz silnikami benzynowymi serii EcoBoost. Auta z miękkimi hybrydami są wyposażone w zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), zastępujący standardowy alternator, który umożliwia odzyskiwanie i gromadzenie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy wybiegiem, którą następnie można wykorzystywać do ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego, chłodzonego powietrzem. BISG działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu. BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w około 350 milisekund, umożliwiając systemowi Auto Start-Stop wyłączenie silnika w szerokim zakresie scenariuszy. Zapewnia to znaczną oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 25 km/h i działa, nawet gdy jedziemy na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.
Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost Hybrid, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd z miękką hybrydą, osiągający według WLTP spalanie 4,9 l/100 km i emisję CO2 111 g/km, jest o 5% oszczędniejszy od tej samej jednostki EcoBoost o pojemności 1.0 l i mocy 125 KM bez systemu miękkiej hybrydy, a według danych Forda w scenariuszach jazdy miejskiej oszczędności sięgają nawet 10 procent. Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM jest oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift, zapewniającą płynną zmianę biegów i skutecznie ograniczającą zużycie paliwa do 5,2 l/100 km oraz emisję CO2 do 117 g/km wg WLTP.
Silnik benzynowy 1.0 EcoBoost bez hybrydy jest dostępny w wersji 100-konnej, zapewniającej spalanie 5,2 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 118 g/km. Przeniesienie napędu zapewnia sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Topowa odmiana, jaką jest Ford Fiesta ST, wykorzystuje silnik 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM. Auto od 0 do 100 km przyspiesza w czasie 6,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.
Przekładnia Powershift wpływa na podniesienie sprawności silnika, utrzymując jego optymalną prędkość obrotową, a także umożliwia korzystanie z funkcji Auto Start-Stop poniżej prędkości 12 km/h, dzięki czemu obniża zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej. Przyjemność z jazdy jest również większa, ponieważ automatyczna skrzynia biegów umożliwia redukcję o trzy biegi i szybsze wyprzedzanie, gdy kierowca wciskając pedał gazu domaga się maksymalnego przyspieszenia.
Fiesta oferuje również kierowcy możliwość korzystania z jednego z trybów jazdy – Normal, Sport lub Eco Drive, które pozwalają na zróżnicowanie sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji, a także punktów zmian biegów dla modeli z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcje pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy. Fiesta ST dysponuje dodatkowo trybem Track, który zastąpił tryb Eco.