Ford Fiesta - Mazda 2 - Suzuki Swift. TEST, opinie ekspertów, CO WYBRAĆ

2011-08-23 20:17

Przekładnie automatyczne jeszcze niedawno zarezerwowane były dla aut segmentu premium. Dziś coraz częściej spotykamy je także w autach popularnych. Na rynku dostępne są m.in. takie małe auta z automatem, jak: Ford Fiesta, Mazda 2 czy Suzuki Swift. Popularny tygodnik przetestował, jak sprawdzają się automatyczne skrzynie biegów w małych miejskich autach.

W dzisiejszych czasach kierowcy oczekują komfortu zarówno obsługi, jak i jazdy także w miejskich autach. W związku z tym coraz więcej producentów  aut oferuje przekładnie automatyczne – pisze „Auto Świat”. Znany tygodnik dokonał porównania trzech miejskich aut z klasycznym automatem. W szranki stanęły: Mazda 2, Suzuki Swift i Ford Fiesta.

Przeczytaj koniecznie: VW Up! Nowe kompaktowe, miejskie auto

Pod maską testowanej przez „AŚ” Mazdy 2, znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra i mocy 102KM. Silnik ten jest bardzo dynamiczny i sprawia, że Mazda 2 sprint do „setki” osiąga najszybciej z trzech testowanych aut. Ford Fiesta napędzany był silnikiem 1.4 96KM i był wyraźnie słabszy od motoru Mazdy. Testowe Suzuki Swift wyposażone było w silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 94KM, czyli z testowanej trójki najniższej. Z uwagi jednak na zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu VVT, moc została wyraźnie poprawiona i auto wydawało się testerom „AŚ” dużo zwinniejsze od Forda Fiesty.

Patrz także: Nowa Skoda Octavia? Czy 3-letni VW Passat?

Test „małych automatów” w „AŚ” wygrała Mazda 2.  Została ona oceniona jako auto zwinne, dynamiczne i bogato wyposażone. Cięgi zebrała natomiast z uwagi na jakość wykończenia oraz niski komfort. Suzuki Swift zajął drugie miejsce. Na pochwałę Swifta zasłużył zdaniem testerów „AŚ” oszczędny silnik oraz dobra skrzynia automatyczna. Pozytywnie oceniono Swifta, który jeszcze dziesięć lat temu nie mógł, według „AŚ” być porównywany z takimi autami jak Ford Fiesta czy mała Mazda z uwagi na jakość starszych egzemplarzy.

>>>  Lancia Ypsilon i konkurenci. Luksusowe „maluchy”

Największym przegranym porównania małych automatów jest Forda Fiesta. Mimo, że Fiesta okazała się największa wśród porównywanych aut, miała największy bagażnik, wzorowe zawieszenie oraz dobrze się prowadziła, napęd – przestarzały zdaniem testujących dziennikarzy „AŚ” automat – okazał się najsłabszą stroną niemieckiego auta, które było także najdroższe z testowanej trójki (Ford Fiesta 63 750zł, Mazda 2 57 200 zł, Suzuki Swift 52 900 zł). Pozytywnie oceniono natomiast Swifta, który jeszcze dziesięć lat temu nie mógł być z takimi autami jak Ford Fiesta czy mała Mazda porównywany, z uwagi na jakość starszych egzemplarzy Swifta.

Nasi Partnerzy polecają