Ford Focus już w wersji kombi może pochwalić się świetną ładownością i praktycznością. Wersja Active będzie dobrą alternatywą dla modnych SUV-ów i crossoverów, które coraz częściej mają napęd jedynie na przednią oś. Focus Active Wagon otrzymał układ wyboru trybów jazdy z rozdzieleniem na tryb Slippery, do jazdy po śliskiej nawierzchni, oraz Trail, który sprawdzi się na piasku lub żwirze.
Modyfikacje wersji Active w stosunku do zwykłego Focusa, nie ograniczają się jedynie do emblematu na tylnej klapie i terenowych plastikowych dokładek. Prześwit Focusa Active zwiększono o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu. W efekcie końcowym mamy auto w stylu szwedzkiego cross-country, czy niemieckiego all-road. Nikt nikogo nie oszukuje, że Ford Focus Active Wagon będzie terenówką z prawdziwego zdarzenia. To nadal rodzinny, praktyczny kompakt, który będzie sobie lepiej radził w starciu z szutrowymi drogami, czy wyższym krawężnikiem.
Odważniejszy stylistycznie
Z przodu Focusa Active Wagon pojawił się nowy zderzak ze zmienionym kształtem grilla. W dolnych partiach zamontowano także srebrną osłonę, która trafiła też do tylnego zderzaka. Auto stoi na większych kołach, a do wybory są dwa rozmiary – 215/55 R17 lub 215/50 R18. Odmiana Active wyróżnia się także szaro-niebieskimi elementami dekoracyjnymi w kabinie.
Ford Focus Active Wagon będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi – 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM I 1.5 EcoBoost w dwóch wariantach mocy – 150 I aż 182 KM. Po stronie silników wysokoprężnych również mamy dwie propozycje – 120-konny 1.5 EcoBlue i 150-konny 2.0 EcoBlue.