Ford Focus - model plasujący się na szczycie listy najchętniej kupowanych aut na świecie, doczekał się faceliftingu. Zresztą było tylko kwestią czasu, kiedy auto doceniane przez europejskich klientów, chłonny rynek chiński, czy użytkowników w Stanach Zjednoczonych, zostanie poprawione. Kompakt obecnie wyróżnia się nowocześniejszą stylistyką, o której mówi przede wszystkim przód. Zmieniła się forma grilla, od nowa narysowano zderzak z lampami przeciwmgielnymi oraz reflektory. Tylna część dostała poprawione lampy i zderzak, a w nadkola wpasowano na nowo zaprojektowane obręcze ze stopów lekkich.
Przeczytaj też: Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBoost - TEST rodzinnej sportówki od SuperAuto24.pl
Dużo nowego jest też we wnętrzu. Konsola środkowa została widocznie przeprojektowana. Ze szczytu zniknął mały wyświetlacz zestawu multimedialnego, na rzecz dużego dotykowego panelu, co jest znacznym postępem. Czteroramienny wzór kierownicy został zastąpiony trójramiennym wolantem z multimedialnym sterowaniem. Są jeszcze nowe materiały wykończeniowe i opcje wyposażenia.
Focus słynący z bardzo dopracowanego układu jezdnego, otrzymał dodatkowe jednostki napędowe. Podstawowe jednostki benzynowe są wolnossące i mają pojemność 1.6 litra. Poza tym paleta silnikowa zawiera oszczędne EcooBoosty, a po liftingu rozszerzyła się o 1.5-litrowe silniki benzynowe i wysokoprężne (specyfikacja w tabeli poniżej).
Odmłodzony Ford Focus 2015 - CENA w Polsce
Podany poniżej cennik Forda Focusa 2015 dotyczy odmiany 5-drzwiowej. Aby wybrać 4-drzwiowego sedana trzeba doliczyć 1000 zł, a decydując się na 5-drzwiowe kombi dopłata wynosi 3000 zł. Podstawowy Focus Trend ma w standardzie m.in.: klimatyzację manualną, układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS), system Ford MyKey, elektrykę lusterek, elektrykę szyb przednich, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, komputer pokładowy.
silnik/wersja | skrzynia biegów | TREND | TREND SPORT | TITANIUM |
1.6 Ti-VCT 85 KM | manual 5 |
57 990 zł |
- |
- |
1.6 Ti-VCT 105 KM | manual 5 |
60 990 zł |
64 390 zł |
69 990 zł |
1.6 Ti-VCT 125 KM | manual 5 |
63 990 zł |
67 390 zł |
72 990 zł |
1.6 Ti-VCT 125 KM | PowerShift |
73 490 zł |
76 890 zł |
82 490 zł |
1.0 EcoBoost 100 KM ASS |
manual 5 |
62 990 zł |
66 390 zł |
71 990 zł |
1.0 EcoBoost 125 KM ASS | manual 6 |
66 490 zł |
69 890 zł |
75 490 zł |
1.5 EcoBoost 150 KM ASS | manual 6 |
69 440 zł |
72 840 zł |
78 440 zł |
1.5 EcoBoost 150 KM ASS | automat 6 |
78 440 zł |
81 840 zł |
87 440 zł |
1.0 EcoBoost 100 KM ASS | manual 6 |
- |
77 640 zł |
83 240 zł |
1.0 EcoBoost 100 KM ASS | automat 6 |
- |
88 640 zł |
92 240 zł |
1.6 TDCi 95 KM |
manual 6 | 68 990 zł |
72 390 zł |
77 990 zł |
1.6 TDCi 115 KM |
manual 6 | 71 990 zł |
75 390 zł |
80 990 zł |
1.5 TDCi 95 KM ASS |
manual 6 | 70 690 zł |
74 090 zł |
79 690 zł |
1.5 TDCi ECONetic 105 KM ASS |
manual 6 | 71 290 zł |
- |
80 290 zł |
1.5 TDCi 120 KM ASS | manual 6 | 74 440 zł |
77 840 zł |
83 440 zł |
1.5 TDCi 120 KM ASS | PowerShift | 83 440 zł |
86 840 zł |
92 440 zł |
2.0 TDCi 150 KM ASS |
manual 6 | 78 740 zł |
82 140 zł |
87 740 zł |
2.0 TDCi 150 KM ASS |
PowerShift | 87 400 zł |
91 140 zł |
96 740 zł |