Ford Focus po liftingu został oficjalnie zaprezentowany. Odświeżony kompakt spod znaku niebieskiego owalu zadebiutuje w salonach w trzech wersjach - hatchback, kombi oraz ST. W ramach modernizacji producent przemodelował pas przedni, zmodyfikował tylne światła LED i zamontował w kokpicie ogromny, ponad 13-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego SYNC4.
Nowy Focus również po raz pierwszy będzie dostępny opcjonalnie z automatyczną skrzynią biegów Powershift w wariantach z oszczędnymi, hybrydowymi układami napędów EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferujących moc do 155 KM. Zgodnie z sugestiami klientów wprowadził (do wersji Kombi) nową „strefę wodoodporną” oraz łatwe do czyszczenia wykładziny dywanowe i osłony boczne, a także pionowy podział zapewniający prostą i wygodną organizację przestrzeni bagażowej (do 1653 litrów).
Na pokładzie nowych Focusów debiutują także Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, tj. asystent martwego pola, który wykrywa niewidoczne w lusterkach pojazdy zbliżające się z tyłu i w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, by ostrzec kierowcę i skłonić go do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.
Nowy Focus ST
Ford zaprezentował także nowego Focusa ST, opracowanego przez dział Ford Performance. Focus ST, wyróżniający się nową sportową stylistyką nadwozia, nowymi wzorami felgaluminiowych, przyciągającym wzrok lakierem Mean Green oraz zupełnie nowymi fotelami Performance Seats. Sportowy wariant będzie napędzany przez 2,3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 280 KM i 420 Nm, wspomaganym przez turbosprężarkę typu twin-scroll z systemem anti-lag. W standardzie wersja ST będzie występować z 6-biegową, manualną skrzynią biegów, wyposażoną w funkcję wyrównania prędkości obrotowej silnika i przekładni, co z opcjonalnym pakietem X Pack ma zapewniać płynne redukowanie przełożeń bez szarpnięć. Opcjonalnie Focus ST dostępny będzie z 7-biegową przekładnią automatyczną z zamontowanymi przy kierownicy łopatkami zmiany biegów.
Gama silnikowa
Nowy Ford Focus będzie dostępny z silnikami benzynowymi EcoBoost Hybrid o pojemności 1-litra (125 i 155 KM) z 48-woltowym układem mild-hybrid, 1-litrowymi jednostkami benzynowymi EcoBoost (100 i 125 KM oraz 1,5-litrowymi motorami wysokoprężnymi EcoBlue (95 i 120 KM).
Silniki | Pojemność | Moc |
---|---|---|
EcoBoost Hybrid | 1-litr | 125 lub 155 KM |
EcoBoost | 1-litr | 100 lub 125 KM |
EcoBoost | 2,3-litra | 280 KM |
EcoBlue | 1,5-litra | 95 lub 120 KM |