Choć czołowym rynkiem zbytu dla Forda Focus Sedana są Chiny oraz inne kraje azjatyckie, w których ten rodzaj nadwozia wciąż jest jednym z najchętniej wybieranych przez klientów, to europejski oddział Forda wcale nie wyrzekł się tego rodzaju nadwozia. Czterodrzwiowy Ford Focus trafia na wybrane rynki, w tym do Polski.
Testowaliśmy: Spodoba się żonie i sprawdzi się na torze. Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBlue 190 KM MT6 - TEST WIDEO, OPINIA
Focus Sedan z wydłużonym tyłem i kufrem zdolnym pomieścić 539 litrów ładunku, mierzy 4647 mm długości i legitymuje się rozstawem osi wynoszącym 2700 mm. Do napędu może służyć jeden z trzech 3-cylindrowych silników benzynowych. Podstawowy 1.0 rozwija moc 100 KM, a mocniejszy oferuje 125 KM. Każda z tych jednostek jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną. Większa jednostka 1.5 dostarcza 150 KM i została standardowo sparowana z 8-biegową skrzynią automatyczną.
Ford Focus Sedan na polskim rynku w podstawowej wersji Trend wycenionej od 78 900 zł otrzymał w wyposażeniu wszystko to, co zawiera w podstawie hatchback. Można więc liczyć m.in. na: klimatyzację manualną, radio z łącznością bluetooth, ogranicznik prędkości, asystent pasa ruchu, diodowe światła do jazdy dziennej, hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, składane oparcia kanapy w proporcji 60:40. Lepiej wyposażona odmiana Connected to koszt od 89 000 zł. W takim aucie są już lepiej wyprofilowane fotele, system SYNC3 z nawigacją i łącznością Apple CarPlay i Android Auto, podłokietnik z przodu czy aluminiowe obręcze kół.
Polecamy: Ma przedni napęd, ale i tak lata bokiem. Ford Focus ST 2.3 EcoBoost 280 KM 6MT - TEST, OPINIA, WIDEO
Czwarta generacja Forda Focusa jest produkowana w dwóch fabrykach. Zakład w niemieckim Saarlouis zajmuje się produkcją pojazdów przeznaczonych na rynek europejski, a fabryka w Chinach odpowiada za zaopatrzenie w pojazdy rynki azjatyckie i amerykańskie. Ford Focus Sedan w Polsce będzie rywalizował z Toyotą Corollą Sedan, Hyundaiem Elantrą i Skodą Octavią.