Ford GT dostał więcej mocy i doczekał obłędnej wersji Liquid Cabron Edition

2020-02-06 20:03

Ford wprowadził kilka ulepszeń w swoim flagowym produkcie. Supersportowy Ford GT na rok 2020 dostał poprawki techniczne, które wpłynęły na zwiększenie mocy. Do tego doszły nowości od strony wizualnej, w śród których największe wrażenie robi wersja specjalna Liquid Cabron Edition.

Co zmieniło się w Fordzie GT? Okazuje się, że specjaliści z Ford Perfomance zaktualizowali kalibrację 3.5-litrowego silnika V6 twin-turbo i popracowali nad generowaną mocą. W rezultacie przybyło 13 koni mechanicznych i wydłużyła się linia rozpiętości dostarczanej maksymalnej mocy. Jest poprawione chłodzenie, większy intercooler i przepływ powietrza poprawiony aż o 50 procent. Moc maksymalna to teraz równe 600 KM.

Przeczytaj tez: Nowy Ford Puma to stadny zwierzak i jest znacznie lepszy od poprzednika - TEST, PIERWSZA JAZDA

Inżynierowie przyjrzeli się również zawieszeniu i dopracowali zachowanie pojazdu i sposób jego kontroli w trybie Track. Ponadto opcjonalny do tej pory tytanowy układ wydechowy Akrapovic, teraz będzie montowany już w standardzie. To świetna wiadomość nie tylko pod względem niebywałej ścieżki dźwiękowej, ale także dlatego, że tytanowy wydech pozwala zaoszczędzić 4 kg na masie własnej. Opcją są bardzo lekkie koła wykonane z włókna węglowego.

Modernizacją robiącą największe wrażenie jest możliwość zakupu auta w wersji specjalnej Liquid Carbon Edition. Jak łatwo rozszyfrować po nazwie, chodzi o zastosowane w wykończeniu włókno węglowe. Nie są to jednak tylko dodatki stylizacyjne, a całe poszycie nadwozia wykonane z kompozytów. Żeby było ciekawiej wersja ta ma w komplecie felgi z włókna węglowego. Ile kilogramów mniej waży takie auto? Tego niestety nie wiemy.

Zobacz też: Radość z jazdy pick-upem jest możliwa. Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 213 KM AT10 4x4 - TEST, OPINIA

Wśród opcjonalnych elementów wykończeniowych pojawiają się tytanowe nakrętki kół i sześciopunktowe wyścigowe pasy bezpieczeństwa. Supersamochód można dodatkowo spersonalizować za pomocą pojedynczych lub podwójnych pasów kontrastowych, przebiegających po nadwoziu i nakładek lusterek. Pasy i lusterka są dostępne we wszystkich standardowych lub opcjonalnych kolorach, połączonych pięcioma wykończeniami zacisków i pięcioma opcjami wnętrza.

Inspirowana wyścigami kolorystyka Forda GT została również zaktualizowana o czarny prążek przy pasie poprowadzonym przez nadwozie, który rozdziela kolory niebieski i pomarańczowy. Detal ten naśladuje wygląd zwycięzcy wyścigów Le Mans GT40 1968-1969.