Wprowadzając na rynek nową wersję Kugi wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy, Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy. Niskoemisyjny SUV osiąga zasięg nawet 1000 km w obu trybach – hybrydowym oraz bezemisyjnym i nie wymaga zewnętrznego źródła ładowania. Pod maską hybrydowego wariantu pracuje 2,5-litrowy benzyniak o mocy 190 KM, który współpracuje z akumulatorem o pojemności 1,1 kWh. W efekcie przy pomocy bezstopniowej skrzyni eCVT sprint do pierwszej "setki" zajmuje 9,1 sekundy (wersja z napędem FWD), zaś prędkość maksymalna wynosi 196 km/h.
Sprawdź: To pierwszy taki Ford. Nowa Kuga jest hybrydą, ma wtyczkę i jest oszczędna - TEST, OPINIA
Alternatywa dla diesla
Zgromadzona podczas jazdy wybiegiem lub w czasie hamowania energia, napędza silnik elektryczny, którego obecność podnosi osiągi samochodu oraz obniża zużycie paliwa silnika benzynowego i zapewnia możliwość korzystania z bezemisyjnej jazdy, wyłącznie w trybie elektrycznym. Hybrydowy SUV jest również pierwszym Fordem Kuga, który łączy w sobie zelektryfikowany układ napędowy z zaawansowanym napędem na obie osie Intelligent All-Wheel Drive, dostępnym wyłącznie na wybranych rynkach. Jak podaje producent, pomimo zastosowania tylu nowatorskich rozwiązań i sporej masy, Kuga Hybrid cieszy bardzo niskim średnim spalaniem na poziomie 5,5-5,9 l/100 km. Zdolność do przejechania nawet 1000 km na jednym zbiorniku paliwa sprawia, że Kuga Hybrid jest atrakcyjną alternatywą dla modeli z silnikami diesla
Nadal bardzo praktyczna
Akumulator o pojemności 1,1 kWh, składający się z 60 ogniw, wykorzystuje układ chłodzenia cieczą, który eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Wpływa to nie tylko na niższy poziom hałasu, ale też poprawia komfort akustyczny w kabinie. Wykorzystanie lepszego chłodzenia pozwala na umieszczenie ogniw akumulatora blisko siebie, a to przekłada się na dużą oszczędność przestrzeni, dzięki której na przestronności zyskało wnętrze.
Przeczytaj także: Ford EcoSport Active - CENA w Polsce. To model dla osób lubiących wyjeżdżać z miasta
Zwłaszcza w wymiarze wysokości nad głowami pasażerów w pierwszym rzędzie i przestrzenią ładunkową za przednimi siedzeniami (do 1481 litrów). Wyższa wydajność akumulatora przyczynia się również do uzyskania maksymalnej wysokiej zdolności holowania – 1600 kg dla wersji z napędem na przednie koła.
Polskie ceny
Kugę Hybrid można zamawiać, wybierając w szerokiej ofercie wersji wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X i Vignale. Ceny promocyjne poszczególnych wersji prezentują się następująco:
Wersja | Cena |
---|---|
Titanium | od 139 800 zł |
Titanium X | od 154 300 zł |
ST-Line | od 144 900 zł |
ST-Line X | od 161 900 zł |
Vignale | od 169 820 zł |
*dopłata do napędu AWD wynosi 9000 zł