Ford mający konkretny pomysł na swoje samochody, dopasowuje ostatni model do gamy odświeżonych pojazdów, jakie posiada w europejskiej ofercie. Kuga zyskała sporo zmian w projekcie nadwozia, które objawiają się przede wszystkim zmienionym pasem przednim. Duży wlot powietrza ma charakterystyczny kształt, zmienił się zderzak oraz reflektory. Podobnie z tyłu widać nowe klosze lamp i zastosowany inny zderzak. Uzupełnieniem są odświeżone wzory felg aluminiowych w rozmiarach od 17 do 19 cali.
Sprawdź też: Ford Kuga 2.0 TDCi - obszerny TEST od SuperAuto24.pl
Sporo nowego zagościło przy okazji liftingu we wnętrzu. Teraz na szczycie konsoli króluje duży 8-calowy ekran dotykowy z systemem multitouch i SYNC3 wyposażony w Apple CarPlay i Android Auto. Zmieniony został układ przycisków dla poprawy ergonomii oraz wykorzystano inną kierownicę. Doszedł też hak holowniczy z funkcją automatycznego wysuwania, nowe wzory tapicerek, a także dodatkowe systemu wspomagające jazdę i dbające o bezpieczeństwo, których do tej pory model Kuga nie posiadał.
Pod maską pojawi się do wyboru kilka znanych silników wysokoprężnych i benzynowych. Nowością będzie diesel 1.5 TDCi o mocy 120 KM, który ma zużywać średnio 4,4 l/100 km. Oferta będzie zawierać napęd na przód lub na cztery koła, zespolony ze manualnymi skrzyniami biegów lub z automatycznymi.
Debiut nowego Forda Kuga odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie (3-16 marca 2016 r.).