Ford Kuga ST-Line cechuje się odważniejszą stylizacją nadwozia i wnętrza, inspirowaną projektami aut przygotowywanych przez Ford Performance. Poprawiony styl zewnętrzny obejmuje m.in.: unikatowe 18- lub 19-calowe obręcze aluminiowe, górną osłonę chłodnicy wykończoną błyszczącym lakierem Ebony Black i dolną osłonę wlotu powietrza z przodu o strukturze plastra miodu. Inne jest też wykończenie obudowy świateł przeciwmgielnych. Do tego Kuga ST-Line posiada w kolorze nadwozia: nakładkę przedniego zderzaka, boczne progi, obudowy lusterek zewnętrznych, klamki drzwi, listwy drzwiowe, tylny spoiler dachowy i nadkola w kolorze nadwozia. Relingi dachowe są czarne, a światła z przodu i z tyłu przyciemnione. Wśród nowych systemów pokładowych znajdzie się m.in. system komunikacji i rozrywki SYNC 3.
Wnętrze to sportowe fotele częściowo pokryte skórą z kontrastującymi przeszyciami nie tylko na siedzeniach, ale też dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Centralna konsola wykończona została specjalnym, dwuwarstwowym lakierem Deep Space dającym metaliczny efekt. Dla podkreślenia sportowego stylu podsufitka jest czarna.
Zobacz: TEST Ford Edge 2.0 TDCi Twin-turbo Sport: nowy SUV w Europie
W chwili wprowadzenia auta do sprzedaży Ford odda klientom do dyspozycji mocne i wydajne silniki benzynowe EcoBoost i wysokoprężne TDCi, a także sportowo zestrojone zawieszenie. Prześwit został obniżony o 10 mm. Wyposażenie może obejmować inteligentny napęd na wszystkie koła AWD. Sportowe podwozie zostało połączone ze specjalnie zestrojonym elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym EPAS. Zawieszenie ma grubsze stabilizatory, co zaowocowało mniejszymi przechyłami nadwozia i bardziej precyzyjnymi reakcjami.
W gamie jednostek napędowych znalazły się motory benzynowe i wysokoprężne. Silnik benzynowy 1.5 EcoBoost generuje moc 120 KM, 150 KM lub 182 KM (182 KM tylko z napędem Ford Intelligent AWD). Diesel 1.5 litra TDCi 120 KM zastępuje silnik 2.0 litra TDCi o tej samej mocy. Nowa jednostka jest o około 5 procent bardziej wydajna paliwowo (średnie spalanie wyniesie 4,4 l/100 km), emitując przy tym 115 gramów CO2 na kilometr. Mocniejszy diesel 2.0 TDCi generuje 150 KM lub 180 KM.