Ford zbudował nowy silnik wysokoprężny EcoBlue, którego moc będzie miała rozpiętość od 100 do 240 KM. Motor ten trafi do samochodów osobowych i użytkowych. Silnik powstał w oparciu o rozwiązania techniczne zastosowane w wielokrotnie nagradzanych silnikach EcoBoost, opracowanych przez Forda.
Kliknij też: TEST Ford Mustang GT 5.0 V8: nowe wydanie legendy
Nowy motor 2.0 EcoBlue debiutuje w Fordzie Transit i Fordzie Transit Custom. Oferuje połączenie niskiego zużycia paliwa, wysokich osiągów i wysokiej kultury pracy. W porównaniu ze stosowanym dotychczas silnikiem 2.2 litra TDCi o podobnej mocy, nowy silnik uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min. Nowy silnik odznacza się również wysoką kulturą pracy, generując o 4 decybele niższy hałas na biegu jałowym.
.
Większa wydajność paliwowa
- Nowa jednostka zwiększa wydajność paliwową i obniża emisję CO2 o ponad 10 procent w modelach Transit, które są jednymi z najlepiej sprzedających się aut użytkowych w Europie, co pozwala dodatkowo obniżyć koszty eksploatacji - powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe.
Nowa architektura silnika pozwala osiągnąć niższe tarcie oraz zastosować system czystego spalania mieszanki. Z kolei wyrafinowany proces oczyszczania gazów wydechowych umożliwia uzyskanie ultra niskiej emisji, co pozwala spełnić surowe normy Euro VI, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2016 roku. W porównaniu z normą Euro V, nowy standard wymaga obniżenia emisji NOx o 55 procent.
Zobacz: TEST Ford Focus kombi 1.5 TDCi po liftingu: solidny kompakt
Wśród zaawansowanych rozwiązań technicznych znalazły się: zintegrowany system dolotowy z zastosowanym po raz pierwszy przez Forda układem wlotów powietrza zbudowanym na zasadzie odbicia lustrzanego, co pozwala silnikowi na pracę w optymalnych warunkach; turbosprężarka o niskiej bezwładności wykorzystująca zaawansowane materiały zdolne wytrzymać wysokie temperatury pracy; a także nowy system wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, który jest bardziej responsywny, cichszy i oferuje bardziej precyzyjne dostawy paliwa.
System obiegu oleju silnikowego - w tym specyfikacja oleju, miska olejowa, wymiary filtrów, tolerancje w zakresie średnicy cylindra i specyfikacje pierścieni tłokowych - został zaprojektowany tak, aby przedłużyć cykl życia oleju. Ponadto, zastosowano bezobsługowe podzespoły, jak pasek rozrządu, moduł rozrządu oraz pompa wody.