Całkiem nowa piąta generacja Forda Mondeo, to imponującą dynamizmem stylistyka nadwozia oraz wyrafinowane wnętrze o wysokiej jakości materiałów wykończeniowych. Auto powstało na bazie nowej globalnej płycie podłogowej CD. Ford na rynku europejskim będzie sprzedawał swój samochód w trzech tradycyjnych odmianach: pięciodrzwiowej, czterodrzwiowej oraz kombi.
Pod maskę zgodnie z przewidywaniami trafi rewolucyjna trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.0 EcoBoost. Zastosowanie takiego motoru ma dać najniższe zużycie paliwa w segmencie. Ford zaoferuje w swojej limuzynie także po raz pierwszy hybrydowy napędem benzynowo-elektrycznym (HEV). Jednostka to połączenie 2-litrowego silnika benzynowego z 35-kilowatowym silnikiem elektrycznym zasilanym litowo-jonowym akumulatorem. Kolejna ciekawostka to wersja z dieslem połączona z napędem na cztery koła.
Nowy Ford Mondeo został wyposażony w pierwsze w segmencie adaptacyjne reflektory wykonane w technologii LED, system komunikacji sterowany głosem SYNC i system MyFord Touch, z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz pierwsze w segmencie tylne pompowane pasy bezpieczeństwa. Nowość to także tylne nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa, które zadebiutują na europejskim rynku razem z Fordem Mondeo. Pasy zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o zmniejszeniu obrażeń głowy, szyi i klatki piersiowej u pasażerów siedzących na kanapie.