Ford Mustang Shelby GT500 najbardziej hardkorowym Mustangiem w historii - WIDEO

2019-01-15 19:32

Od kiedy nowy model Mustanga doczekał się wersji Shleby GT350, a następnie GT350R, fani byli bardziej niż pewni, że naprawdę hardkorowa wersja rumaka dopiero nadejdzie. I nie byli w błędzie. Nowy Ford Mustang Shleby GT500 to model do bicia rekordów i przesuwania barier wytrzymałości.

Na ten moment wiadomo tylko tyle, że nowy GT500 dysponuje tym samym motorem, co wersja GT350 - czyli silnikiem V8 o pojemności 5.2 litra. Ford więcej nie mówi, ale od dłuższego czasu plotkuje się, że będzie to najmocniejszy fabryczny Mustang, jaki ujrzał świat. Amerykanie przewidują, że będziemy mieli do czynienia z mocą 700 KM, które mają rozpędzić tę bestię do pierwszej setki w około 3 sekundy.

Superdoładowana jednostka będzie rozwijała tyle mocy dzięki kompresorowi o pojemności 2.65-litra. To wynik znacznie lepszy od Dodge'a Challangera Hellcat czy Camaro ZL1. Jedynym wyjątkiem jest Challanger Demon, który dysponuje nieco silniejszym doładowaniem. Tyle gniewu pod maską wymaga odpowiedniego przełożenia, stąd decyzja oddziału Ford Performance o zamontowaniu dwusprzęgłowej skrzyni o 7 przełożeniach marki Tremec.

Całą moc 700 KM na tylną oś przekazuje wał wykonany z karbonu. Amerykanie podkreślają przy tym, że ich automatyczna przekładnia zmienia biegi w mniej niż 100 milisekund. Poza systemem kontroli startu przygotowano także system "line-lock", by przed wyścigiem odpowiednio nagrzać opony lub po prostu "spalić gumę"

Shelby GT500 to spore wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców. Aby móc wykorzystać pełną moc, inżynierowie zmodyfikowali lekko geometrię zawieszenia, zastosowali lżejsze sprężyny i adaptacyjne amortyzatory MagneRide oraz udoskonalone elektryczne wspomaganie.

Do tego wszystkiego Ford przygotował dwa pakiety stylistyczne. Pierwszy z nich będzie zawierał regulowaną rozpórkę i spoiler. W drugim natomiast otrzymamy spoiler rodem z serii wyścigów GT4 i felgi w całości wykonane z włókna węglowego z oponami Michelin Sport Cup 2, lecz na rzecz tego stracimy tylną kanapę. Niezależnie jednak od wersji, każdy egzemplarz GT500 będzie ubrany w sześciotłoczkowe zaciski z tarczami o rozmiarze 420 mm.

Osoby odpowiedzialne za budowę najszybszego Mustanga w historii są pewne jego sukcesu, jaki niebawem odniesie. Wracając do kwestii osiągów, warto wspomnieć, że względem GT350, chłodzenie jest o 50 proc. bardziej efektywne.