Latem 2017 roku marka Ford wprowadziła na rynek topowy model Tourneo Custom, co zapoczątkowało odnowienie gamy modelowej małych mikrobusów marki. Jak się powiedziało A, to trzeba powiedzieć B, więc właśnie Ford prezentuje dwóch pozostałych członków rodziny Tourneo – Connect i Courier. Auta dołączą do gamy modelowej w połowie 2018 roku.
Nowe modele, będą się charakteryzowały bardziej stylową linią nadwozia niż do tej pory. Auta otrzymają także bardziej ekonomiczne silniki oraz szereg systemów i funkcji wspomagających kierowcę. Tourneo Connect będzie występowało w wersjach pięcio- i siedmiomiejscowej, a nowy Tourneo Courier przewiezie do pięciu osób.
"Nasze najnowsze modele osobowe z serii Tourneo Connect i Tourneo Courier są nie tylko uniwersalne i dysponują obszernym wnętrzem, ale teraz oferują także najnowsze technologie, jak na przykład system komunikacji i rozrywki SYNC 3, dzięki którym nasi klienci mogą czerpać maksymalnie dużo komfortu i przyjemności z aktywnego stylu życia, który prowadzą na co dzień" powiedział Roelant de Waard, wiceprezes, odpowiedzialny za marketing, sprzedaż i serwis, Ford of Europe.
Nowy Ford Tourneo Connect
Przód nowego Forda Tourneo Connect poddano znaczącemu liftingowi. Dominuje charakterystyczna dla Tourneo wyrazista krata wlotu powietrza. Reflektory są nieco węższe a w wyższych wersjach wyposażone są w oraz światła LED do jazdy dziennej.
Zmieniło się także wnętrze zarówno pięciomiejscowego Tourneo Connect, jak i siedmioosobowego Grand Tourneo Connect. Poprawiono jakość użytych materiałów, które teraz mają być bardziej odporne na zużycie. Podniesiono także poziom wyposażenia. W wyższych wersjach centralne miejsce zajmuje nowy panel sterowania z ruchomym 6-calowym wyświetlaczem inspirowanym tabletem, wyposażonym w interfejs SYNC 3.
Zobacz test: Ford Grand Tourneo Connect
Po raz pierwszy w tym segmencie rynku dostępne są różne systemy bezpieczeństwa m.in. inteligentny ogranicznik prędkości, układ wspomagania nagłego hamowania Pre-Collision Assist z technologią wykrywania obecności pieszych Pedestrian Detection, układ stabilizacji toru jazdy przy silnym wietrze bocznym, oraz aktywny asystent parkowania Active Park Assist.
Nowości nie zabraknie też w gamie silnikowej. Nowy Ford Tourneo Connect będzie oferowany z nowymi silnikami: 1.5-litrowym Dieslem EcoBlue oraz jednostką benzynową EcoBoost o pojemności 1.0 litra, która dysponuje funkcją odłączania jednego cylindra, również z opcją 8-biegowej przekładni automatycznej.
Nowy Ford Tourneo Courier
Ford Tourneo Courier ma pięć miejsc i jest najmniejszym z dostawczych modeli marki. Zmieniono nieco design przodu nadwozia, w którym uwagę zwraca przede wszystkim zmieniony kontur kraty wlotu powietrza do silnika oraz inaczej wystylizowany pas dolny.
W kabinie lekko zmieniła się konsola centralna, jest teraz bardziej ergonomiczna a dotychczasowy system multimedialny został zastąpiony przez SYNC 3 z 6-calowym wyświetlaczem.
Zobacz test: Ford Tourneo Courier - kombivan do miejskiej dżungli
Unowocześniona gama silnikowa składa się z oszczędnej jednostki TDCi o pojemności 1.5 litra lub silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1.0 litra. We wszystkich wersjach nowego modelu stosowaną dotychczas skrzynię pięciobiegową zastępuje zupełnie nowa 6-stopniowa przekładnia manualna.
Nowy Tourneo Courier jest adresowany do licznych rodzin oraz do osób lubiących aktywny styl życia. Oferuje świetne walory użytkowe i obszerną przestrzeń bagażową. Tylna część wnętrza daje się wykorzystywać na wiele sposobów dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60/40 i funkcjonalnemu mechanizmowi całkowitego składania i chowania tylnej kanapy, co po jej złożeniu daje aż 1656 litrów przestrzeni. Pełny, wygodny dostęp do tylnych siedzeń zapewniają odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia. Gama wersji wyposażeniowych obejmuje cztery atrakcyjnie wystylizowane i wykończone warianty, w tym dwie bogato wyposażone wersje topowe: Titanium oraz Sport.