Odważnie zaprojektowany Ford Puma został wprowadzony do sprzedaży w Polsce. Auto jest 5-drzwiowe, ma podwyższone zawieszenie oraz wnętrze bardzo przypominające to z modelu Fiesta. W przeciwieństwie do miejskiego hatchbacka, w kabinie crossovera można liczyć na podniesioną pozycję za kierownicą, poprawiającą widok na drogę i zwiększającą pewność jazdy.
Testowaliśmy: Ford Edge Vignale 2.0 EcoBlue Twin-Turbo 238 KM 8AT AWD: oaza spokoju
Ford Puma w swojej klasie przede wszystkim wyróżnia się niebywałą pojemnością bagażnika (456 litrów). Funkcjonalność przedziału bagażowego podnosi regulowana półka i 80-litrowy schowek MegaBox pod podłogą z korkiem odprowadzającym wodę z podłogi. System bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika ułatwia pakowanie rzeczy do środka. Po złożeniu tylnych foteli, praktyczny przedział bagażowy może z powodzeniem pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm. Schowek MegaBox umożliwia przewóz w pozycji pionowej przedmiotów o wysokości do 115 cm.
Dostępne silniki
Do napędu Pumy służą silniki 1.0 EcoBoost oraz 1.5 EcoBlue. Podstawowa jednostka benzynowa osiąga moc 95 KM, a kolejna na liście 125 KM. Wyżej usytuowane zostały miękkie hybrydy 1.0 EcoBoost mHEV o mocy 125 KM lub 155 KM. W swojej konstrukcji korzystają ze zintegrowanego, napędzanego paskiem urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Standardowy alternator został zastąpiony generatorem BISG, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych 48V.
Przeczytaj też: Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 KM AT8 ST-Line: dla osób lubiących prowadzić
Wszystkie silniki benzynowe oraz wysokoprężny 1.5 EcoBlue 120 KM, są standardowo wyposażane w system Auto Start-Stop i 6-biegową przekładnię manualną. Automatyczna skrzynia o siedmiu przełożeniach występuje opcjonalnie w połączeniu z jednostką 1.0 EcoBoost 125 KM. Napęd zawsze trafia na przednią oś.
Wyposażenie podstawowe
Już standardowa odmiana jest wyposażona w: reflektory projekcyjne LED ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania w technologii LED, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, tylne światła w technologii LED, czujnik zmierzchu, tempomat, Lane Keeping Aid, manualna klimatyzacja, radioodtwarzacz z 8" kolorowym wyświetlaczem z Ford SYNC 2.5 i DAB+, 4.2" monochromatyczny wyświetlacz na tablicy zegarów, kierownica 3-ramienna wykończona skórą, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego wykończony skórą, fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, stalowe 16" obręcze kół z kołpakami, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie z kierunkowskazami, system wyboru trybów jazdy (Normal, Sport, Eco, Śliska nawierzchnia).
Ford Puma - polski cennik
silnik/wersja | Trend | Titanium | Titanium X | ST Line | ST Line X | ST Line V |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 EcoBoost 90 KM M6 |
69 900 zł | - | - | - | - | - |
1.0 EcoBoost 125 KM M6 |
- | 85 200 zł | 94 050 zł | 89 900 zł | 98 750 zł | 107 700 zł |
1.0 EcoBoost mHEV 125 KM M6 |
- | 86 600 zł | 95 450 zł | 91 300 zł | 100 150 zł | 109 100 zł |
1.0 EcoBoost 125 KM A7 |
- | 93 400 zł | 102 250 zł | 98 100 zł | 106 950 zł | 105 900 zł |
1.0 EcoBoost mHEV 155 KM M6 |
- | 89 900 zł | 98 750 zł | 94 600 zł | 103 450 zł | 112 400 zł |
1.5 EcoBlue 120 KM M6 |
- | 91 8500 zł | 100 700 zł | 96 550 zł | 105 400 zł | 114 350 zł |