Ford Ranger Raptor to opracowany przez Ford Performance, poruszający zmysły pick-up. Pojazd przeznaczony dla ludzi prowadzących ekscytujący styl życia, potrafi poradzić sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami spotykanymi na bezdrożach. Zdolność do poruszania się w każdym terenie zapewnia ultra-mocne podwozie, specjalnie opracowane zawieszenie i odpowiednie do tego opony. Za napęd odpowiada silnik wysokoprężny o mocy 213 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm. Jednostka 2.0 EcoBlue Bi-Turbo współpracuje z 10-biegową automatyczną przekładnią, która przekazuje napęd na cztery koła, wspomagany przez system Terrain Management (do wyboru 6 ustawień pojazdu).
Sprawdź: Ford Ranger 2019 teraz bardziej ekonomiczny
Majestatycznemu wyglądowi, który uzyskano dzięki sporym rozmiarom nadwozia i ekstremalnej stylizacji Rangera, towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie. O solidne zabezpieczenie podwozia dba płyta osłonowa wykonana z wysokowytrzymałej stali o grubości 2,3 mm i jest dodatkiem do standardowej osłony silnika Rangera i osłon dolnych reduktora. Prześwit pojazdu wynosi do 283 mm, a głębokość brodzenia do 850 mm. Kąt najazdu 32,5 stopnia oraz kąty rampowy i zejścia 24 stopnie zapewniają imponujące możliwości w najtrudniejszym terenie.
Wywodzące się z rajdów terenowych zawieszenie Raptora zostało specjalnie zaprojektowane, by poradzić sobie przy dużej prędkości z zaskakującym przeciętnego kierowcę terenem, pozwalając mu utrzymać pełną kontrolę, a nawet komfort jazdy. Amortyzatory FOX z tłumieniem zależnym od położenia zapewniają wyższe siły tłumiące w ekstremalnych warunkach oraz niższe siły tłumienia w bardziej umiarkowanych warunkach, co zapewnia płynniejszą jazdę drogową.
Sprawdź: TEST SsangYong Musso Quartz Diesel 2.2 4WD 6AT
Z przodu wysokowydajne amortyzatory z tłokami o średnicach 46,6 mm współpracują z aluminiowymi wahaczami i są osadzone w wysokich kolumnach amortyzatorów. W specjalnie zaprojektowanym, nowym zawieszeniu tylnym z kolumnami coilover i drążkami Watta uzyskano ruch pionowy tylnej osi w górę i w dół przy bardzo niewielkich przemieszczeniach bocznych. Hamowanie odbywa się za pomocą dwutłoczkowych przednich zacisków hamulcowych i wentylowanych tarcz o średnicy 332 mm o grubości 32 mm. Z tyłu wentylowane tarcze o średnicy 332 mm mają grubość 24 mm.
Terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17 zostały opracowane specjalnie dla modelu Ranger Raptor. Opony mierzące 838 mm średnicy i 285 mm szerokości, posiadają wytrzymałe ścianki boczne, które pozwalają na pewne poruszanie się w najbardziej nieprzyjaznych środowiskach, a agresywnie terenowy wzór bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach nawierzchni mokrych, błotnych, piaskowych i śniegowych.
W kabinie samochodu można liczyć na wykonane z magnezu sportowe łopatki pod kierownicą do sterowania przekładnią. Umożliwiają dynamiczne zmiany biegów i są łatwo dostępne. Na kole kierownicy umieszczono znacznik położenia zero, pomagający kierowcom w kontrolowaniu pozycji kół w terenie, a samą kierownicę ozdobiono wytłaczanym logo Raptor. Niebieskie szwy i skórzane akcenty podkreślają charakter Raptora.
Testowaliśmy go: Pickup na sterydach! Ford Ranger Raptor - TEST
Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy mają radzić sobie z trudnymi środowiskami pracy. W Raptorze pojawiła się ulepszona wersja systemu Ford Stability Control z funkcją łagodzenia przechyłów, elektroniczna kontrola stabilności, kontrola wężykowania przyczepy, asystent ruszania na wzniesieniu, kontrola zjazdu ze wzniesienia i dostosowywanie charakterystyk pojazdu do obciążenia. Zmodyfikowany tylny zderzak posiada zintegrowany hak holowniczy o uciągu 2500 kg. Dwa przednie zaczepy haka wyciągarki mają wytrzymałość do 4635 kg, a dwa tylne 3863 kg. Skrzynia ładunkowa ma wymiary 1560 x 1773 mm.
Ford Ranger Raptor kosztuje w Polsce 199 050 zł netto. Specyfikacja wyposażenia wraz z pełnym cennikiem modelu Ranger do pobrania w załączonym linku: